کد خبر: 351000
۰
۰
نسخه چاپی
مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس پیرامون حاشیه های مطرح شده درباره هتل آسمان خبر داد:

استقبال از سرمايه گذاران صنعت گردشگری

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس گفت: هتل آسمان مستندات مقاوم سازی را ارائه کرده است.

 استقبال از سرمايه گذاران صنعت گردشگری

به گزارش اقتصادآینده نیوز مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس با بیان اینکه‌ به فعالان گردشگری این اطمینان را خواهیم داد که تصمیمات در رابطه با هتل آسمان به صلاح صنعت گردشگری فارس خواهد بود، گفت: به احتمال زیاد تا پایان تیرماه ۱۴۰۱ نظریه اولیه را در رابطه با هتل آسمان ارائه می‌دهیم. به گزارش ایرنا

امیر حسین جمشیدی یکشنبه اظهار کرد: هدف از تشکیل کارگروه فنی بررسی مقاومت این ساختمان است. در واقع ما به دنبال پاسخی برای این پرسش هستیم که آیا این ساختمان از ایستایی و استحکام کافی برای تبدیل شدن به هتل یا مرکز اقامتی برخوردار است.

مدیر کل دفترفنی و حمل و نقل و ترافیک استانداری فارس ادامه داد: با توجه به کاربری این ساختمان در آینده بایستی بررسی‌های کارشناسانه جهت ارزیابی مقاومت سازه‌های ساختمان انجام شود. البته این کارگروه از سال ۹۸ تشکیل شده است.

جمشیدی به آتش‌سوزی سال ۹۸ در ساختمان هتل آسمان اشاره کرد و گفت: کارگروه فنی که از سال ۹۸ و پس از حادثه آتش‌سوزی شکل گرفته است وظیفه‌اش در آن زمان بررسی استحکام ساختمان و بخش‌هایی از سازه بود که مورد حریق قرار گرفته بود. در آن زمان اعلام شد که ساختمان از استحکام لازم برخوردار است.

وی بیان کرد: در حال حاضر مقاومت ساختمان با درنظر گرفتن بار زنده و مرده در زمان بهره‌برداری مدنظر است. چراکه ما معتقدیم ساختمانی که قرار است با هدف استقرار گردشگر احداث شود باید مقاوم‌ باشد تا در زمان بهره‌برداری، گردشگران بتوانند بدون دغدغه و با اطمینان خاطر در آن مستقر شوند.

جمشیدی عنوان کرد: اقداماتی که با هدف بررسی میزان مقاومت و استحکام این ساختمان درحال انجام است، لازم و ضروری است. در واقع اگر ما به این یقین برسیم که ساختمان هتل آسمان مقاوم است، زمینه‌ای را برای رفع نگرانی مردم و جذب گردشگر فراهم کرده‌ایم و اگر هم مشخص شود که این ساختمان استحکام کافی ندارد قطعا باید از ادامه روند احداث این ساختمان و ورود گردشگر به آن پس از احداث جلوگیری کنیم.

وی گفت: ناگفته نماند کمیته فنی که برای آتش‌سوزی سال ۹۸ تشکیل شد تصمیم گرفت نسبت به قرارداد با یک شرکت برای اجرای طرح استحکام‌بخشی ساختمان اقدام کند. فراخوان داده شد و در نهایت یک شرکت مورد تأیید کمیته علمی قرار گرفت.

جمشیدی گفت: در حال حاضر مقرر شده که مطالعات و محاسبات صورت گرفته برای تأیید در اختیار کمیته علمی قرار بگیرد؛ پس از تأیید کمیته علمی نیز بررسی‌های لازم انجام می‌شود تا مشخص شود استحکام‌بخشی و مقاوم‌سازی طبق طرح، اجرا شده است یا نه؟

وی بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران در استان فارس تأکید کرد و گفت: بدون شک ما از حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران در استان حمایت می‌کنیم‌. اما بحث فنی این ساختمان برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است و اهمیت این مسئله با توجه به وقوع آتش‌سوزی در این ساختمان در سال ۹۸ و همچنین حادثه متروپل آبادان که اخیرا اتفاق افتاد دوچندان شده است.

جمشیدی افزود: این اطمینان را به فعالان گردشگری خواهیم داد که تصمیمات ما در رابطه با هتل آسمان قطعا به صلاح صنعت گردشگری استان فارس و به ویژه شهر شیراز خواهد بود.

مدیر کل دفتر فنی و حمل و نقل و ترافیک استانداری فارس ابراز کرد: امیدواریم کمیته علمی مقاوم بودن ساختمان را تأیید کند و در نهایت به این نتیجه برسیم که این ساختمان به عنوان هتل قابلیت استفاده را دارد و ما می‌توانیم با بهره‌گیری از این مکان ظرفیت دیگری را به پتانسیل‌های گردشگری در شیراز اضافه کنیم.

 

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید