کد خبر: 351021
۰
۰
نسخه چاپی
عضو شورای اسلامی شهر شیراز:

عدالت محوری در نشاط برقرار شود

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مصلحت اندیشانه از ایمن سازی عبور نکنید.

عدالت محوری در نشاط برقرار شود

 

 

سعیدرضا امیرآبادی - گروه خبر – به گزارش اقتصادآینده نیوز عضو شورای اسلامی شهر شیراز خواستار توجه به پیوست های فرهنگی ،اجتماعی و شهری به عنوان محوریت  طرحها و برنامه های مدیریت شهری شیراز شد.

محمدرضا هاجری بعد از ظهر یکشنبه در نطق پیش از دستورش با اشاره به روز شهرداری و با تقدیر از شهرداران مناطق و کارکنان این نهاد گفت: در خصوص پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری،به رغم مشکلات مالی، شهرداری شیراز قبل از اتمام هر ماه حقوق و مزایای راننده های استیجاری، کارکنان خدمات شهری، پسماند، فضای سبز، شرکتی ها را پرداخت می کنند و در آخر حقوق نیروهای رسمی شهردای شیراز پرداخت می شود.

او در ادامه افزود: دیگران را برخود مقدم داشتن در پرداخت حقوق بویژه به قشر کارگری شهرداری، از افتخارات عدالت محورانه شهرداری شیراز است که قابل تجلیل و تمجید می باشد. باید در نظر داشت که  با استفاده صحیح و کاربردی از ظرفیت های انسانی و طبیعی، می توان اقدامات اساسی و زیر بنایی در شهر انجام داد و لازم است در همه طرح ها و برنامه های مدیریت شهری، سه پیوست محوریت سومین حرم، فرهنگی - اجتماعی و عدالت محوری لحاظ گردد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به احتمال وقوع برخی حوادث احتمالی و احتمال خطر برای شهروندان گفت :در این راستا ضروریست  ستاد بحران و خدمات شهری شهرداری بویژه سازمان آتش نشانی  برای تمامی اماکن عمومی، مدارس، دانشگاه ها، مجتمع های تجاری، سینما ها و... شناسنامه ایمنی تهیه و صادر کرده وبدون شناسنامه ایمنی ، اجازه فعالیت به این واحدها داده نشود.

هاجری گفت:معتقدیم پیشگیری مهم تر از مقابله با حوادث است و نباید هیچ بنایی مصلحت اندیشانه از خط قرمز ایمن سازی عبور نماید، چرا که این بازی با جان مردم است.وی ادامه داد:در این ارتباط باید به این نکته توجه شود که سپردن کارهای بزرگ به دست افراد کوچک، ناتوان و غیر متخصص که از باب یارگیری و مرید پروری رواج یافته، باید اصلاح شود؛ آنهم با نسخه هایی که مورد تأیید، حمایت، اعتماد و اطمینان ولی امر مسلمین قرار دارد.

هاجری گذری هم به ارتفاعات اطراف شهر زد و گفت: توزیع عادلانه فضای سبز و بوستانهای محلی، مطالبه و توقع مردم محرومی است که نه باغشهر دارند و نه خودرو شاسی بلند برای رفتن به بوستانهای بزرگ. در هر محل می بایست به تعداد افراد ساکن، درخت کاشته و فضای مفرح و سبز ایجاد کرد. 

وی اضافه کرد:امروز شهر از فقدان بوستان های کوچک محلی رنج می برد،بهتر است در این راستا کاری اساسی، زیربنایی و بنیادی صورت گیرد و‌مسولین از شعار به عمل برسند و میتوان در کنار بوستانهای بزرگ مثل پارک کوهستانی دراک و بام شیراز در راستای توزیع عادلانه فضای سبز و بوستان های محلی به مطالبه و توقع مردم محرومی  که نه باغشهر دارند و نه خودرو شاسی بلند برای رفتن به بوستانهای بزرگ هم توجه کرد.

معاونت و کمیسیون خدمات شهری گفت: پیش‌ از این قرار بود کل بوستان ولی عصر(عج) به عنوان باغ موزه دفاع مقدس از طریق یک زیرگذر به مؤسسه نشر آثار دفاع مقدس الحاق و موزه جنگ در بوستان ولی عصر شکل بگیرد،اما متأسفانه انگیزه ای در مؤسسه نشر آثار دفاع مقدس و شهرداری منطقه 2 متولی بوستان ولی عصر (عج) مشاهده نمی شود.

هاجری گفت: البته قرارگاه خاتم قول داده بود اسکلت ساخته شده در میانه بوستان ولی عصر (عج) را به دو تالار اختصاص دهد، اگر متولیان توان این کار را ندارند، اعلام کنند تا دردمندان و دل سوختگان دیگری، این مأموریت را به سر انجام برسانند. در رابطه با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لازم است میان حوزه سخت افزاری و نرم افزاری توازن ایجاد شود. بودجه های مربوطه در هر دو حوزه استفاده گردد، جملگی صرف ساخت و ساز کالبدی بنا و ساختمان ها نشود. راهیان نور، یادواره شهدا، چاپ کتاب خاطرات که سبک زندگی اسلامی - ایرانی را آموزش می دهد در حوزه نرم افزاری می بایست محله به محله، مسجد به مسجد برگزار و فراگیر شود.

وی با تاکید بر ضرورت  ساخت همراه سرای بیماران و در راه ماندگان بیمار(ابن سبیل) در شهر گفت: در این راستا استراحت همراهان بیمار در وسط بلوار زند، ولی عصر، کنار بلوار چمران و نصب چادر می بایست با راهکار مناسب به حداقل برسد، همانگونه که شیراز، قطب تولید ثروت از قِبَل پزشکی است، باید برای کاهش درد و رنج بیماران و همراهان آنها هم کاری مفید انجام داد.

 

 

 

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید