کد خبر: 351034
۰
۰
نسخه چاپی

حضور استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان در آرامگاه حضرات آیات آیت اللهی و موسوی لاری

حضور استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان در آرامگاه حضرات آیات آیت اللهی و موسوی لاری

به گزارش اقتصاد اینده به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، دکتر ایمانیه استاندار فارس به همراه حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید مختار موسوی خرم امام جمعه لارستان، دکتر رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، دکتر حسین زاده نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج، اوز، گراش و جویم، داریوش دهقان معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی با حضور در آرامگاه حضرات آیات آیت اللهی و موسوی لاری، قبور مطهر آن بحق پیوستگان را گلباران نمودند.

حضرت آیت‌الله العظمی سید عبدالعلی آیت‌اللهی متولد ۱۲۹۹ فرزند آیت الله سید‌عبدالمحمد از شخصیت‌های برجسته لارستان بزرگ و نوه مرحوم آیت الله العظمی سید عبدالحسین لاری و مهم‌ترین رهبری مذهبی این شهرستان بود.

‌امام جمعه فقید لارستان از کهن‌ترین چهره‌های مبارز فارس و از نخستین اصحاب مرحوم سیدنورالدین شیرازی و پس از آن از همراهان نهضت امام بود.

آیت‌الله آیت‌اللهی منادی وحدت بین اهل تشیع و تسنن ‌در منطقه جنوب کشور بود و با توجه به جایگاه و منزلت این روحانی در سفری که رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت ۸۷ به استان فارس داشتند به منزل ایشان رفتند.

حضرت آیت‌الله العظمی سیدعبدالعلی آیت‌اللهی، امام جمعه فقید لارستان در 19 خرداد 1391 به ملکوت اعلی پیوست.

حضرت آیت الله سید مجتبی موسوی لاری متولد ۱۳۱۴ فرزند حضرت آیت الله سید علی اصغر و نوه مرحوم حضرت آیت الله العظمی سید عبدالحسین لاری دوران تحصیلات ابتدایی را در شهر لار و مقدمات دروس علوم حوزوی را نزد مرحوم پدرش گذراند و پس از آن به قم مهاجرت کرده و از محضر آیت الله بروجردی، آیت الله شریعتمداری و مرحوم امام خمینی(ره) و دیگر استادان حوزه بهره مند شد. سفر استعلاجی به کشور آلمان انگیزه ای برای ایشان ایجاد کرد که مباحث ایدئولوژیک و اعتقادی اسلام را با دیدگاهی بین المللی و به دور از فضای اختلافات مذاهب اسلامی به رشته تحریر درآورند و اصل و اساس حقیقت اسلامی را تبیین کنند که این مباحث را در چهار جلد منتشر کردند و پس از آن نیز چند جلد آثار اخلاقی از ایشان به چاپ رسید و آثار ایشان به 30 زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

 حضرت آیت الله سید مجتبی موسوی لاری نماینده فقید ولی فقیه در لارستان هم در تاریخ  ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ دار فانی را وداع گفتند

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید