کد خبر: 351048
۰
۰
نسخه چاپی
معاون شهردار شیراز:

افزایش نظارت هوشمند به کاهش قربانیان انجامید

معاون شهردار شیراز گفت: آمار جانبختگان تصادفات در سال جاری کاهش 32درصدی را نشان می دهد.

افزایش نظارت هوشمند به کاهش قربانیان انجامید

سعیدرضا امیرآبادی: گروه خبر – به گزارش اقتصادآینده نیوز اجرای طرح هوشمندسازی پارکینگ‌ها، مدیریت ترافیک، اجرای طرح های ایمن سازی، کاهش مرگ و میرهای ناشی از سوانح رانندگی، افزایش نظارت هوشمند و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از مهمترین موضوعاتی بود که معاون شهردار شیراز در نشست خبری با اصحاب رسانه به آنها اشاره کرد.

هادی شهدوست شیرازی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز از اجرای طرح هوشمندسازی پارکینگ‌های سطح شهر خبر داد و گفت: تا پایان امسال ۳ پارکینگ طالقانی، نشاط و هدایت هوشمندسازی می‌شوند. وی با ارایه آمار و ارقامی مثبت در حوزه مدیریت سوانح گفت: در دو ماهه اول سال 1400 براساس آمار در شهر شیراز 34 نفر براثر تصادف جان باختند و این میزان در دو ماهه اول سال جاری به 23 نفر رسید و این موضوع نشان از کاهش 32 درصدی در حوزه تصادفات بود که علت این کاهش، افزایش نظارت‌ها و سیستم‌های سرعت‌سنج بوده است.

شهدوست  در بخش دیگری از سخنانش به سیستم مدیریت ناوگان اتوبوسرانی یا BMS اشاره کرد و افزود: این سیستم به صورت نامحسوس هم اکنون بر روی بیش از 500 اتوبوس نصب است و در تلاشیم تا در هفته دولت اپلیکیشن آنرا طراحی و در دسترس شهروندان قرار دهیم. در همین زمینه جذب اعتبارات از طریق اوراق مشارکت در راستای بازسازی 50 دستگاه اتوبوس از مواردی است که در دستور کار قرار گرفته است. حوزه اتوبوسرانی از دیگر موضوعات مورد بحث در این جلسه بود و شهدوست در این خصوص اظهار کرد: شیراز در حوزه نوسازی اتوبوس‌ها رتبه دوم را دارد و وضعیت ناوگان آن به مراتب از سایر کلانشهرها بهتر است. از سوی دیگر باتوجه به گلایه‌هایی که در خصوص وضعیت ظاهری اتوبوس‌ها مطرح می‌شود این موضوع را باید در نظر داشت که در حوزه نوسازی ناوگان، مبنا سن اتوبوس است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز همچنین در خصوص کمربندی جنوبی شیراز گفت: باتوجه به اینکه از سوی استاندار فارس این محور به شهرداری واگذار شد، با تغییر نام این کمربندی به یک شریان شهری یا درون شهری، هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد و در کاهش تصادفات اثری نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دوچرخه های «بیدود» مشکلات قراردادی دارد و در حال اصلاح ان هستیم اظهار داشت: اگر کار با «بیدود» انجام نشود به دنبال گزینه های دیگر خواهیم بود. در همین زمینه اعتقاد دارم بازی باید برد برد باشد و منافع شهروندان شیرازی تامین شود و از چارچوب قرارداد نباید خارج شویم.

شهدوست شیرازی با اشاره به اینکه دوچرخه را یک نوعی از حمل و نقل می دانیم و به عنوان یک وسیله سفر به آن نگاه می کنیم به طور حتم در مناطق مرکزی شهر از هزینه های مردمی آن می کاهیم و یارانه آن را شهرداری پرداخت می کند، افزود: دوچرخه اشتراکی از شیراز حذف نمی شود.وی در پایان گفت: از قرارداد «سی پی» فقط یکسال باقیمانده است و از جایی به بعد زیانده بوده و پرونده به کمسیون ارجاع شده و هر چه نتیجه کمسیون باشد، انجام خواهیم داد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید