کد خبر: 351050
۰
۰
نسخه چاپی
با امدادرسانی سریع به شهروندان ادامه دارد

تداوم هفته پرتلاش آتش نشانان شیراز

آتشنشانان شیراز هفته پرتلاشی را پشت سر می گذارند که نتیجه آن امدادرسانی به شهروندان و پیشگیری از ازدیاد سوانح جانی و مالی بود.

تداوم هفته پرتلاش آتش نشانان شیراز

به گزارش اقتصادآینده نیوز یکی از حوادث دلخراش این هفته واژگونی خودروی سواری پژو پارس در جاده کمربندی جوادیه بود که منجر به مرگ آنی راننده خودرو شد.

این حادثه رانندگی در تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ اطلاع رسانی شد که با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۱۵ و گروه امداد و نجات جاده‌ای به محل حادثه در جاده کمربندی جوادیه، اعزام شدند.

در این حادثه یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس هنگام حرکت در مسیر  بر اثر بی احتیاطی و عدم کنترل در رانندگی از مسیر خارج و کاملا واژگون شده بود  که بدنبال آن خودروی سواری به حاشیه جاده وارد براثر این سانحه متلاشی شد.

آتش نشانان با تقسیم شدن به دو گروه ضمن چیدمان علائم راهنمایی و رانندگی در طول مسیر، اقدام به قطع برق خودرو‌ کرده و محل حادثه را ایمن سازی کردند و در کوتاهترین زمان ممکن با استفاده از تجهیزات ویژه نجات، راننده زن ۳۰ ساله پژو محبوس شده در خودرو را که در وضعیت نامناسبی در میان آهن پاره‌های خودرو گرفتار شده بود، خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند که فوت این راننده در این سانحه تایید شد.

تداوم هفته پرتلاش آتش نشانان شیراز

یکی دیگر از حوادث سقوط کارگر ساختمانی به محل گودبرداری بود. کارگر ۲۴  ساله‌ در حین کار در ارتفاع چهار متری یک ساختمان در دست ساخت به عمق محل گودبرداری سقوط کرد و روانه بیمارستان شد.به دنبال وقوع این حادثه سایر کارگران سراسیمه با سامانه 125 تماس گرفتند و آتش‌نشانی را در جریان قرار دادند که ستاد فرماندهی این سازمان بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۸ را ساعت ۱۰:۴۱ دقیقه امروز ۱۳ تیر ماه به محل حادثه واقع در شهرک گلستان روانه کرد.

 این کارگر جوان در ارتفاع چهار  متری ساختمان نیمه کاره در محل گودبرداری، سرگرم کار بود که بر اثر بی‌احتیاطی و رعایت نکردن نکات ایمنی، ناگهان به عمق محل گودبرداری سقوط کرد.

 آتش‌نشانان ضمن ایمن‌سازی، بی‌درنگ به عمق محل گودبرداری رفته و سپس با احتیاط کامل بوسیله برانکارد مخصوص، کارگر مصدوم را از داخل گودال خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند.

این کارگرجوان که از قسمت کمر و پا دچار مصدومیت  شده بود، به وسیله آمبولانس اورژانس به بیمارستان انتقال یافت.

تداوم هفته پرتلاش آتش نشانان شیراز

نجات سرنشین گرفتار در تصادف دو خودروی سواری یکی دیگر از اقدامات ارزنده سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در هفته جاری بود.

تصادف دو خودروی سواری در کمربندی دراک منجر به گرفتار شدن یکی از سرنشینان و مصدومیت وی شد.این حادثه حاصل بی احتیاطی و برخورد دو خودروی پژو و دوو بود که انحراف خودروی دوو و برخورد آن با پایه تابلو تبلیغاتی منجر به گرفتار شدن راننده ۷۰ ساله این وسیله نقلیه شده بود.

پس از اعلام این حادثه به ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی، عملیات امداد رسانی با حضور به موقع تیم های عملیاتی دو ایستگاه ۲۲ و ۴ سازمان آتش‌نشانی آغاز گردید.

آتش نشانان ضمن ایمنی محل حادثه با استفاده از تجهیزات مخصوص فضاسازی مناسب را ایجاد و راننده گرفتار را به عوامل اورژانس تحویل دادند.این راننده ۷۰ ساله سریعا به مراکز درمانی انتقال یافت.این عملیات با پاکسازی و ایمن سازی محور مذکور به پایان رسید.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید