کتاب «عکاسی دیجیتال و پرتره» به همت انتشارات ریتم منتشر شد

کتاب «عکاسی دیجیتال و پرتره» به همت انتشارات ریتم منتشر شد

احمد مرادپور اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) : کتاب «عکاسی دیجیتال و پرتره»، اثر استاد میرعباس آل یاسین، از فعالان هنری تبریز و پیشکسوت حوزه عکاسی، به همت انتشارات ریتم و با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری نغمه آفرینش هنر، منتشر و روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار ما  «جواد کریم نژاد» مدیر انتشارات ریتم با اعلام این خبر، افزود: در دنیای امروز، عکس و عکاسی به دلیل اینکه سندساز مهمی است، نقش بی‌بدیلی در زندگی افراد بشر دارد، بویژه عکاسی پرتره که نشانگر هویّت اشخاص، تاریخ‌نگار و بیانگر هویت اجتماعی و فرهنگی است.

مدیر انتشارات ریتم با اشاره به محتوای کتاب و قلم روان مؤلف آن گفت: کتاب حاضر، تألیف و ترجمه‌ای است به قلم سلیس استاد میرعباس آل‌یاسین، که با هدف آموزش مقدماتی عکاسی دیجیتال عمومی و با تأکید بر عکاسی پرتره به رشته تحریر درآمده و با طرح مباحثی همچون؛ نحوۀ نور دهی و نورسنجی، میدان وضوح، زاویه دید لنزها، فوکوس، پردازش دیجیتال، ترکیب‌بندی، سرعت شاتر و... ضمن ارائه نگاهی نو در عرصه هنر خلاقانه عکاسی، سعی در انتقال بیشترین اطلاعات با کمترین جملات داشته و این کتاب می‌تواند به عنوان راهنمای تصویری مناسبی برای علاقمندان به حرفۀ عکاسی مؤثر واقع شود. در بخشی از مباحث کتاب، مؤلف که خود نزدیک به پنجاه سال تجربۀ عکاسی حرفه‌ای دارد، ضمن بهره‌مندی از کتب و مقالات تأثیرگذار نویسندگان خارجی در رشتۀ عکاسی، تجارب عکاسی خود را با مخاطب به اشتراک گذاشته است.

 

بنابراین گزارش، «میرعباس آل‌یاسین»، از هنرمندان مؤلف، پیشکسوت خوش ذوق و پر تلاش تبریزی است که پیش از این نیز کتاب‌های آموزش عکاسی با عنوان «عکاس: تکنیک و هنر عکاسی» (سال 1369)، مجموعه عکس «آذربایجان، مجموعه‌ای از زیبایی‌ها»، مجموعه عکس‌های استاد شهریار با عنوان «لحظه‌های بی‌تکلّف»(سال 1386)، مجموعه عکس‌هایی در قالب کتاب و کارت پستال و جزوه‌های آموزش عکاسی برای دانشجویان و هنرجویان عکاسی را انتشار داده است. همچنین  اخیراً کتاب «عکاسی سیاه و سفید در قرن 21» به همت نشر ریتم(1401) نیز منتشر شده بود.

میرعباس آل یاسین علاوه بر فعالیت در هنر عکاسی، در زمینۀ هنر بازیگری تئاتر و فیلم نیز فعالیت داشته و به ایفای نقش در چندین نمایش و فیلم پرداخته است و داوری چند دوره متوالی جشنواره  فیلم و عکس وحدت، جشنواره‌های مختلف هنری و مؤسسی انجمن هنر عکاسی استان آذربایجان‌شرقی را در کارنامه هنری خود دارد.

کتاب «عکاسی دیجیتال و پرتره» در قطع وزیری و در 224 صفحه تمام رنگی با شمارگان 1000 نسخه به زیور طبع آراسته شده است و علاقمندان می‌توانند در تبریز از «کتابفروشی مانا و کتابشهر تبریز» نسبت به تهیه آن اقدام کنند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید