مدیرکل راه و شهرسازی استان:

آغاز احداث ۱۵ هزار واحد مسکن ملی در آذربایجان‌ شرقی

آغاز احداث ۱۵ هزار واحد مسکن ملی در آذربایجان‌ شرقی

 

 

احمد مرادپور اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) :  مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اعلام اینکه ۵۵ هزار و ۷۳۰ متقاضی مسکن در قالب طرح نهضت ملی حائز شرایط شناخته شده اند، گفت: عملیات اجرایی بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی در این استان آغاز شده است.

 

امیر بخشی زاده در جلسه شورای مسکن این اداره کل با بیان اینکه زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح تامین شده است، افزود: در استان آذربایجان شرقی بیش از ۲۷۲ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۹۲۶ نفر انصراف داده اند.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰ هزار و ۵۱ متقاضی نیز وجه اولیه را واریز کرده اند، اظهار داشت: پالایش بیش از ۹۰ درصد متقاضیانی که مدارک خود را به صورت کامل بارگذاری کرده‌اند، انجام شده است و پالایش سایر متقاضیان نیز تا پایان تیر تکمیل خواهد شد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید کیفیت زندگی مردم و تحقق خانه‌دار شدن خانوارها با اجرای طرح نهضت ملی مسکن ارتقا یابد، گفت: این روند در تمامی شهرهای استان با تامین اراضی مورد نیاز با جدیت دنبال شده و پیگیری روزانه از طریق معاونت مسکن و ساختمان این اداره کل انجام می شود.

 

بخشی زاده، ادامه داد: سهمیه استان از طرح نهضت ملی مسکن حدود ۲۰۰ هزار واحد است که این تعداد برای چهار سال برنامه ریزی شده و برای تامین زمین سهمیه استان در این طرح،  از ابزارهای مختلف پیش‌بینی شده در شیوه‌نامه به ویژه الحاق اراضی استفاده شده است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید