نصب روزشمار پایان خط یک مترو تبریز

نصب روزشمار پایان خط یک مترو تبریز

 

احمد مرادپور اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) : شهردار تبریز گفت: از هفته آینده روزشمار اتمام خط ۱ قطار شهری تبریز آغاز می‌شود و امیدواریم طبق برنامه‌ریزی انجام یافته سه ایستگاه باقی مانده از خط ۱ را امسال با فاصله‌های دو ماهه تحویل شهروندان دهیم.

 

 یعقوب هوشیار در گفتگوی خبری با خبرنگاران ،  ضمن تبریک روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اظهار کرد: آنچه قانون اساسی در خصوص شهرداری‌ها و شوراها پیش بینی کرده، مبنای آن مشارکت دادن مردم در موضوعات شهری است تا خود مردم نسبت به اداره شهر مشارکت کنند.

او یکی از مشکلات شهر تبریز را حمل و نقل و ترافیک شهری خواند و گفت: اتوبوسرانی، مترو، تقاطع‌های غیرهمسطح و... می توانند در حل معضل ترافیک موثر باشند. برای پروژه‌های تقاطع‌های غیرهمسطح تبریز روزشمار نصب شده است. هفته آینده نیز روزشمار خط ۱ قطار شهری انجام می‌گیرد و امیدواریم طبق برنامه ریزی سه ایستگاه باقی مانده از خط ۱، امسال به فاصله‌های دو ماهه تحویل شهروندان دهیم. پل ارتش ۷۷ روز تا افتتاح، پل رسالت و فهمیده تا پایان امسال به اتمام می‌رسند.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: بزرگترین پروژه‌ای که برنامه‌ریزی کرده‌ایم خیابان ۴۵ متری انقلاب است که جزو آرزوهای دیرینه مردم آن منطقه بود و هم اکنون آغاز شده است. همچنین مسیرگشایی‌های باقی‌مانده از سال‌های گذشته نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم که هر منطقه حداقل دو مسیرگشایی را امسال تحویل شهروندان دهد.

هوشیار ادامه داد: به دنبال این نیستیم که عملکرد ارائه دهیم بلکه در صدد این هستیم مردم خود این موارد را احساس کنند. هر هفته قرار خدمات در مناطق شهرداری تبریز برگزار می‌شود و مدیران شهری و استانی در مناطق حضور داشته و مشکلات احصاء می‌شود و امیدواریم ثمره این موضوع را مردم احساس کنند.

 

اصحاب رسانه یاری‌گر مدیریت شهری باشند

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک ۱۴ تیر، روز قلم خدمت اصحاب رسانه و نویسندگان، تصریح کرد: یکی از شاخص‌های توسعه در دنیا، رسانه‌ها هستند. هر اندازه رسانه‌ها به وظایف خود درست عمل کنند، مدیران ما نیز خود را مکلف می‌دانند در آن مسیر وظایف خود را به نفع مردم به درستی ایفا کنند.

او با بیان اینکه نباید تبریز را با دیگر شهرها مقایسه کرد، گفت: ظرفیت‌ها و زیبایی‌های تبریز کم نیست و این به معنی آن نیست که ما ایراد و ضعفی نداریم. حتما از سوی ما نیز ایراداتی وجود دارم و موظف به رفع آن هستیم ولی باید از بزرگی و عظمت تبریز برای بیان موضوع غفلت نکنیم. این در موضوع سرمایه‌گذاری موثر است. وقتی تبریز را به درستی معرفی نکنیم، سرمایه گذار نیز نگران شده و نمی‌آید.

هوشیار افزود: آثار تاریخی ثبت شده در تبریز تقریبا با هیچ کلانشهر دیگری برابر نیست. علاوه بر آن ظرفیت‌های طبیعی مثل چهار فصل بودن، مردم فهیم و شعرا و ادبای بزرگ و... در این دیار بوده‌اند که باید به این موارد نیز توجه کنیم.

شهردار تبریز ادامه داد: گردشگرانی که در سه ماهه نخست امسال به تبریز سفر کرده‌اند ۳۰۰ درصد نسبت به دوران کرونا و ۱۰۰ درصد نسبت به دوران قبل از کرونا افزایش داشته است. یعنی مردم تبریز را برای سفر انتخاب کرده‌اند. حتما بهتر از این نیز می‌توان بود و امیدواریم اصحاب رسانه نیز یاری‌گر ما باشند تا در این مسیر با سرعت بیشتری حرکت کنیم.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید