واقعه عاشورا با حضور خبرنگاران صادق به درستی منتقل شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، حجت‌الاسلام حسن دهشیری روز پنجشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران در ستاد فرماندهی انتظامی اردستان افزود: نخستین فردی که با خواندن خطبه در کوفه و سپس در مجلس یزید واقعه کربلا را به درستی تبیین کرد حضرت زینب کبری (س) بود که تحول عظیمی در جامعه آن روز پدید آورد و مردم را با واقعیت‌های عاشورا آشنا کرد.

وی اضافه کرد: دومین خبرنگار حضرت علی بن الحسین (ع) است که با ایراد خطبه در شام، کاخ یزید را به لرزه در آورد و بر سرش خراب کرد و او را به عذرخواهی انداخت و سومین فرد حضرت امام محمد باقر(ع) آن کودک سه و نیم ساله بود که همه واقعه را در ذهن خود نگه داشت و در طول زندگی او را برای مردم بازگو کرد تا عاشورا زنده نگه داشته شود.

امام جمعه اردستان با تبیین ویژگی های خبرنگار تاکید کرد: خبرنگاران باید صادق و امانتدار باشند و اخبار را سریع، صحیح و به نحوی که اتفاق افتاده برای آگاهی مردم منتشر کنند و بدانند نقش آنان در آگاه‌سازی جامعه بسیار اثرگذار خواهد بود.

واقعه عاشورا با حضور خبرنگاران صادق به درستی منتقل شد

حجت‌الاسلام حسن دهشیری با اشاره به اینکه هرساله شاهد اوج‌گیری عاشورا هستیم، اظهار داشت: شیعیان پرچمدار حضور دراین روز در سراسر جهان از جمله در آمریکا هستند و در دیگر نقاط دنیا این روز را گرامی می‌دارند.

وی با طرح این پرسش که نقش ما در پاسداشت عاشورا چیست؟ اضافه کرد: وظیفه داریم که معرفت خود را در مقابل اهل بیت (ع) افزایش دهیم، حضورمان را در آیین‌های عزاداری پررنگ‌تر کنیم، راه امامان را ادامه دهیم و زیارت عاشورا را به طور مستمر قرائت کنیم.

در این آیین از تلاش‌های خبرنگاران با اهدا لوح تجلیل شد.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

منبع: ایرنا

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید