کد خبر: 359874
۰
۰
نسخه چاپی

سیل ۲ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های لرستان خسارت وارد کرد

مهدی پازوکی روز جمعه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سیل به مسیرهای ارتباطی، ابنیه، محصولات کشاورزی و باغی، زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری، مخابراتی، مدارس و اماکن دولتی، مزارع پرورش ماهی، جاده های بین مزارع، راه‌های روستایی و عشایری و زیرساخت‌های آب و فاضلاب خسارت وارد کرده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین خسارت مربوط به شهرستان‌های الیگودرز و ازنا است، بیان کرد: در سیل ماه جاری ۱۹۰ واحد مسکونی شهری (شامل ۱۰ واحد احداثی و ۱۸۰ واحد تعمیری) و ۸۴۵ واحد روستایی(شامل ۶۵ واحد احداثی و ۷۸۰ واحد تعمیری) آسیب دیده اند.

پازوکی افزود: هشداری که برای شروع بارندگی ها در لرستان صادر شده در سطح زرد است، اما با توجه به پدیده جدید مانسون سطح زرد را در حد نارنجی در نظر گرفته و در حالت آماده‌باش هستیم.
وی افزود: با توجه به اینکه پدیده مانسون به‌صورت نقطه‌ای و رگباری انجام می‌شود، سعی شده هشدارهای سطح زرد را نیز آماده‌باش اعلام کنیم تا مشابه سیلاب روز عاشورا در شهرستان‌های الیگودرز و ازنا دوباره تکرار نشود.
روز دوشنبه همزمان با عاشورای حسینی بیش از ۱۵ میلیمتر بارش در کمتر از ۲۰ دقیقه ناشی از سامانه بارش باعث سیلاب شدید در بالا دست روستای کمندان شد که متاسفانه باعث خسارات جدی به تاسیسات آب شهرستان های ازنا و الیگودرز شده است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید