کد خبر: 359921
۰
۰
نسخه چاپی

سیل به جامعه عشایری ۱۱ استان کشور خسارت زد

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی  فرمانداری الیگودرز عباس پاپی زاده در سفر به شهرستان الیگودرز و بازدید از مناطق آسیب دیده از سیل اظهار داشت: به دنبال سیل اخیر به جامعه عشایری ۱۱ استان کشور خسارت جدی وارد شده است.
وی تصریح کرد: از جمله آسیب های سیل اخیر، تخریب ۱۰۰ درصدی شبکه آبرسانی منطقه عشایری خلیل آباد الیگودرز است که هر چه سریع تر تامین اعتبار و وارد مرحله بازسازی و احیا می شود.
فرماندار الیگودرز اظهار داشت: جامعه عشایری این شهرستان متشکل از ۳ هزار و ۹۰۰ خانوار است.

امیر خسروی بیان کرد: تا کنون به ۹۴۹ خانوار از جامعه عشایری الیگودرز به صورت موقت امدادرسانی شده است و در حال برآورد خسارت وارد شده به این جامعه بر اثر سیل اخیر هستیم.

روز دوشنبه همزمان با عاشورای حسینی بیش از ۱۵ میلیمتر بارش در کمتر از ۲۰ دقیقه ناشی از سامانه بارش باعث سیلاب شدید در بالا دست روستای کمندان شد که متاسفانه باعث خسارات جدی به تاسیسات آب شهرستان های ازنا و الیگودرز شده است.

برآورد خسارت سیل اخیر به زیرساخت های بخش کشاورزی استان لرستان یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

این خسارات در حوزه امور عشایر، شیلات، منابع طبیعی، اموردام، زراعت ، باغبانی، همچنین خسارت های زیر ساخت های کشاورزی از جمله تخریب ۱۰۰کیلومتر جاده بین مزارع، سبزی کاری و دیگر کشت ها بوده است.

بیشترین خسارت سیل به مزارع پرورش ماهی الیگودرز بوده به نحوی که از مجموع ۱۱۲ مزرعه در این شهرستان ۵۴ واحد آسیب جدی دید که برآورد خسارت این تعداد کاهش یکهزار تنی تولید و ضرر ۱۰۰ میلیارد تومانی بوده است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید