کد خبر: 360088
۰
۰
نسخه چاپی

تداوم موج گرما در کردستان/ خطر آتش سوزی در مراتع و جنگل ها وجود دارد

علی پناهی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار اظهار داشت: بر اساس نقشه های هواشناسی از امروز تا اواسط هفته آینده دمای هوا افزایش می یابد و همچنان گرما تداوم دارد.

وی میزان افزایش دما را تا روز شنبه هفته آینده یک تا ۲ درجه سانتی گراد خواند و یادآور شد: از بعدازظهر امروز هم شاهد ورزش باد و افزایش پوشش ابر خواهیم بود و احتمال ضعیف بارش و رگبار موقت در برخی مناطق استان وجود دارد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان با اعلام اینکه هواشناسی استان هشدار سطح زرد را صادر کرده است، افزود: با توجه به تداوم موج گرما در استان امکان وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان دور از انتظار نیست.

وی از دیگر مخاطرات تداوم و افزایش دمای هوا در استان را افزایش مصرف حامل های انرژی خواند و اضافه کرد: در این گونه شرایط توصیه می شود شهروندان از روشن کردن آتش در مراتع و جنگل ها خودداری و یا از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

پناهی بر آبیاری را در ساعات اولیه صبح و اوایل شب تاکید کرد و افزود: از مردم درخواست می شود در مصرف حامل های انرژی هم صرفه جویی لازم را داشته باشند.

وی  ادامه داد: طی شبانه روز گذشته روستای قاملو قروه با دمای ۱۴ درجه سانتی گراد بالای صفر خُنک ترین و روستای سلین در سروآباد با دمای ۴۷ درجه سانتی‌گراد گرم ترین نقطه استان بودند.

پناهی با اشاره به اینکه طی این مدت شاهد ورزش باد در استان بودیم، افزود: بیشترین سرعت وزش باد در یاسوکند ، قاملو و بابارشانی با ۱۱ متر بر ثانیه، کامیاران و قروه ۱۰ متر بر ثانیه و سروآباد هم ۹ متر برثانیه بوده است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان اظهار داشت: توده گرد و خاکی هم در عراق تشکیل شده که جهت وزش باد به گونه ای است که کمترین میزان آن وارد آسمان استان می شود ولی مقدار آن رقیق بوده و تا حدی کیفیت هوا را کاهش می دهد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید