کد خبر: 360133
۰
۰
نسخه چاپی

بیش از ۸۰ درصد افراد آموزش دیده حوزه صنعت ساختمان سیستان و بلوچستان مشغول بکار شدند

جلیل شهریاری روز شنبه به مناسبت هفته خبرنگار در دیدار با رییس و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۰ هزار و ۱۰۰ نفر آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند که از این تعداد حدود ۲۵ درصد در حوزه مسکن آموزش دیده اند.

وی گفت: آموزش ها شامل ساخت ام دی اف، تاسیسات حرارتی، لوله کشی گاز خانگی و غیره بوده است.

مدیرکل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان افزود: مشاغل حوزه صنعت ساختمان برای شروع بکار نیاز به سرمایه اولیه و استقرار در یک مکان خاص ندارند.

وی بیان کرد: با راه اندازی دبیرخانه تربیت نیروی مناسب مسکن نیز ۱۱۸ نفر توسط نظام مهندسی ساختمان در فنی و حرفه ای آموزش های اولیه ساختمان مانند پی ریزی، بتن ریزی و غیره را آموزش دیدند.

شهریاری ادامه داد: همکاری با بنیاد مسکن در زمینه آموزش ناظرین و کارگران آغاز شده و امسال تفاهمنامه آموزش ۶۲۵ نفر در چهار حرفه با این بنیاد منعقد شده است.

وی گفت: نبود ایستگاه های کارگری در استان خلاء بزرگی محسوب می شود که در صورت راه اندازی، این مراکز مانند یک اپلیکیشن آماده است و شهرداری باید در این زمینه همکاری کرده و محلی را مشخص کند زیرا این امر گامی مهم در تامین نیروی مسکن است.

مدیرکل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان افزود: از زمان آغاز بیمه کارگران ساختمانی در استان ۲۵ هزار نفر عضو شدند و در حال حاضر می دانیم در هر شهری چه تعداد کارگر شناسنامه دار بیمه ای وجود دارد.

وی اظهار داشت: حدود هشت هزار ساختمان در حال ساخت و پنج هزار زمین نیز در حال تامین برای ساخت است که این امر اشتغال خوبی را ایجاد خواهد کرد.

شهریاری گفت: باید در این زمینه آموزش حوزه صنعت ساختمان رسانه ها، جامعه و مسوولان همکاری کنند زیرا در این استان صنعت پایه، قوی و گسترده وجود ندارد و باید این مشاغل را رونق و برای همه اقشار کار را تعریف و برنامه داشت.

وی افزود: آموزش فنی و حرفه ای و مهارت در استان بدون کمک رسانه و تبلیغ و ترویج پیش نخواهد رفت.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید