کد خبر: 360134
۰
۰
نسخه چاپی

۴۰ کوخ در شهرستان بانه به شبکه سراسری گاز متصل شد

احمد فعله‌گری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۵۸ کوخ دیگر نیز در مرحله گازرسانی قرار دارد و برای بقیه کوخ ها نیز برنامه ریزی منظمی صورت گرفته که تا پایان سال ۱۴۰۲ به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شوند.

در تقسیمات کشوری ساختار و اسمی به نام کوخ وجود ندارد اما در شهرستان بانه، مناطقی مسکونی با این عنوان وجود دارد به این شیوه که از ۲ تا ۱۰ خانوار که اغلب قوم و خویش هستند در منطقه‌ای متمرکز شده و در کنار هم زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه گازرسانی به کوخ‌ها با توجه به سخت‌گذر بودن، هزینه‌بردار است، افزود: دولت تمام تلاش خود را بکار گرفت تا ساکنان کوخ‌های در مسیر شبکه را نیز از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند کند، ضمن اینکه برای گازرسانی به هر واحد مسکونی در استان بیش از ۲۰۰ میلیون ریال هزینه می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان اضافه کرد: اگرچه گازرسانی به کوخ جزو تعهدات این شرکت نیست اما تلاش ما این است که تمام این سکونت گاه ها تا پایان سال ۱۴۰۲ به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شود.

فعله کری ادامه داد: هم اکنون ۱۵۶ روستای شهرستان بانه از نعمت گاز طبیعی برخوردار است که با اتمام گازرسانی به روستاهای در دست اقدام تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز، به ۱۷۷ مورد خواهد رسید و ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی از ۹۶ درصد فعلی به ۹۹ درصد ارتقا می یابد.

وی اظهار داشت: اولویت این شرکت در سال جاری اتمام گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار است که تا پایان سال جاری به پایان خواهد رسید.

در حال حاضر، ۳۲ شهر و یک هزار و ۴۸۵ روستای کردستان با ضریب نفوذ ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و  ۹۸ درصد در جمعیت روستایی تحت پوشش شرکت گاز هستند.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید