۸۰۸ خانوار روستایی اصفهان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

جعفر مطلب زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بهره مندی روستاهای استان از پوشش همراه و اینترنت، اظهار داشت: روند اتصال روستاهای استان از محل بودجه USO  (توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی) ادامه دارد و با برنامه ریزی های لازم برای تحقق این امر در استان اصفهان در حال تلاش هستیم.

وی ادامه داد: با احداث و ارتقای این سایت‌ها، روستاهای ماربر، حسین آباد، خلیلی، شیرازان، کچوسنگ، لشکرکوه، تجره، پنداس، پروانه، قلعه عبدالله، مارچی، جمبزه و سریان استان اصفهان به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان اظهار داشت: زمینه رشد و توسعه بیش از پیش این روستاها با اتصال به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ اینترنت سیار و ثابت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان ۸۳ درصد است خاطرنشان کرد: این شاخص برای اپراتور همراه اول  ۶۳.۵ درصد و برای اپراتور ایرانسل ۳۳ درصد و و رایتل ۳.۵ درصد است.

مطلب زاده ادامه داد: تعداد مشترکان همراه اول در استان پنج میلیون و ۵۶۷ هزار و ۷۹۲ خط و تعداد مشترکان ایرانسل  ۲ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۹۹۷  مشترک است  و هم اینک تمام شهرهای استان اصفهان از پوشش نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردارند.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ثابت در استان ۱۸.۳۹ درصد است و ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار در استان ۱۱۶.۴۷ درصد و ضریب نفوذ اینترنت پهن باند در استان ۱۳۴.۸۶ درصد است.

استان افزون‌ بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای  ۱۰۸ شهر و یکهزار و ۹۳۴ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است.

نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان بیش از ۲۰ خانوار دارد.

منبع: ایرنا

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید