نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی: غفلت از مسایل فرهنگی آسیب جدی به جامعه می‌زند

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز شنبه در جلسه شورای فرهنگی عمومی استان اظهار کرد: حد و اندازه تبلیغات در پیوست فرهنگی باید لحاظ شود و نباید اجازه داد تا این تبلیغات با هر عنوان و تصویری به صورت گسترده در سطح شهر منتشر شوند.

وی افزود: غفلت از پیوست فرهنگی آسیب‌های جدی با بدنه جامعه وارد می‌کند به طور مثال با همین پیوست فرهنگی می‌توان به معضلات مختلفی همچون عملکرد و تبلیغات موسسه‌های اعزام دانشجو به خارج از کشور ورود کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: وقتی ظرفیت دانشگاه‌های داخلی کشور خالی است چگونه می‌توان بر روی تبلیغات گسترده اعزام دانشجو برای تحصیل به خارج از کشور چشم پوشید؟  

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه برخی از افراد از منفذهای قانونی جهت تحصیل در خارج از کشور بهره مند می‌شوند، گفت: در برخی مواقع یک دانشجو پس از تحصیل در خارج از کشور از این منفذها بهره مند و به دانشگاه‌های داخل انتقالی می‌گیرد که به نوعی ضایع شدن حق سایرین است.

وی به تبلیغات گسترده موسسه‌های اعزام دانشجو به خارج از کشور نیز اشاره کرد و از شهرداری‌ها نیز خواست تا از درج تبلیغات بخش‌های بدون مجوز خودداری و کنترل مداوم بر محتوای تبلیغات شهری داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تاکید بر پیگیری تدوین سند توسعه فرهنگی، اضافه کرد: مقدمات این سند فرهنگی باید آماده و به سرانجام برسد؛ در همین راستا لازم است تا سازمان برنامه بودجه به کمک سایر دستگاه‌های به نقش محوری خود در ایجاد این سند عمل کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با قدردانی از برگزاری باشکوه مراسم عزارداری دهه اول محرم در استان، یادآور شد:  لازم است تا یک آسیب شناسی کارشناسی نیز از زمان، مکان و محتوای بعضی مراسم‌های برگزار شده در این ماه به عمل آید.

وی از افول فعالیت شورای قرآنی استانی انتقاد کرد و خواستار بازگشت فعالیت این شورا به دوران اوج خود شد.

امام جمعه ارومیه همچنین بر توجه و رسیدگی به برگزاری برخی اردوهای مختلط، فعالیت بلاگرهای فضای مجازی، اجاره خانه باغ‌ها برای برگزاری مراسم جشن مختلط و سالن‌های ورزشی غیرمجاز در استان تاکید کرد و گفت: دستگاه قضایی و انتظامی باید راه‌کارهای قانونی لازم برای برخورد با این معضلات را ارائه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در پایان فعالیت شورای مجازی استان را ضروری دانست و اظهار کرد: مدیریت فضای مجازی و تولید محتوای اثرگذار در این‌محیط باید در دستور کار جدی قرار گیرد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید