کد خبر: 360206
۰
۰
نسخه چاپی

۴۲ هزار و ۱۷۰ قطعه طیور در آستانه اشرفیه از چرخه توزیع حذف شد

سیدعلی قائمی امروز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مراقبت فعال علیه بیماری های مختلف بین انسان و دام از سوی شبکه دامپزشکی با جدیت انجام می شود یادآور شد: جمعیت دام سنگین در این شهرستان ۱۶ هزار و ۱۰۰ راس است که از این تعداد تاکنون ۱۲ هزار و ۶۰۸ راس گا. و گوساله در روستاهای منطقه بر علیه بیماری های مختلف دامی چون تب برفکی ، بروسلوز، آبله ، شاربن ، هاری مایه کوبی شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۳۶ واحد مرغداری گوشتی ، ۲ واحد پرورش مرغ مادر و ۲ واحد جوجه کشی در این شهرستان فعالیت دارند افزود: همچنین با انجام یک هزار و ۲۵۱  مورد بازدید بهداشتی از مراکر نگهدای ، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی شامل قصابی ها ، مرغ و ماهی ، کشتارگاه طیور ، تالارها ، رستوران های بین راهی ، کبابی ها تعداد ۵۳ مورد اخطار کتبی توسط این شبکه به مراکز متخلف صادر که از این تعداد ۸ مورد به مراجع قضائی و اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

به گفته رئیس شبکه دامپزشکی آستانه اشرفیه در این خصوص ۴۳۲ کیلوگرم اقلام غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف از مراکز متخلف کشف ، ضبط و از چرخه توزیع خارج شده است.

قائمی به نقش و مشارکت عمومی در خصوص مقابله با بیماری های دام و طیور نیز اشاره و خاطر نشان کرد: به این منظور در چند ماه اخیر تعداد ۷ کلاس آموزشی با حضور ۲۷۶ نفر در سطح روستاها، مدارس ، مساجد این شهرستان برگزار و آموزش های لازم به  شرکت کنندگان  در جهت مقابله با بیماری های مختلف دام و طیور ارائه شد.

وی تحقق شعار "دام سالم ، غذای سالم و انسان سالم" را از اهداف شبکه دامپزشکی عنوان کرد و گفت: نظارت بهداشتی در کشتارگاه ها ، صدور مجوز برای حمل ماهی تن جهت استفاده در کارخانجان کنسرو سازی و پودر ماهی ، صدور مجوز حمل گوشت مرغ تازه گرم و منجمد ، صدور مجوز حمل جوجه های  یکروزه ، صدور مجوز حمل شیر خام با حساسیت ویژه ای  در این شهرستان انجام می شود.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان ، با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید