کد خبر: 360212
۰
۰
نسخه چاپی

طرح توسعه بیمارستان ولیعصر (عج) اراک تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرزاد مخلص الائمه» روز شنبه در نشست با سمن های استان مرکزی، افزود: بهره برداری از بیمارستان ولیعصر (عج) از جمله مصوبات سفر رییس جمهوری به این استان است که این طرح درمانی تاپایان سال جاری تکمیل و تجهیزات این بیمارستان سال آینده تهیه می شود.

وی ادامه داد: استان مرکزی جزو استان های پیشرو در انتشار مصوبات سفر و جذب برخی منابع قبل از سفر بوده و نخستین طرحی که در تاریخ طرح های استان مرکزی فعالیت چندشیفته دارد پل سنجان است.

استاندار مرکزی یاد آور شد: ۵۵ هزار درخواست و شکایت در سفر رییس جمهور توسط ۵۰۰ نفر در میز خدمت دانشگاه آزاد اراک، ۱۰ هزار درخواست بعد از سفر و ۱۳ هزار و۲۰۰ درخواست توسط میزهای خدمت ادارات دریافت شد که در هیچ یک از سفرهای دولت این مهم نبوده است.

مخلص الائمه با یادآوری کمبود برق در کشور گفت: صنایع باید برای تامین نیروهای مورد نیاز خود به سمت نیروهای تجدید پذیر حرکت کنند زیرا نیروهای تجدیدپذیر تمام شدنی هستند.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم تولید ۱۰ هزارمگاوات تولید برق از انرژی خورشید را هدفگذاری کرده که مرحله نخست آن چهار هزار مگاوات بوده و سهم استان در این طرح ۷۰۰ مگاوات است و امکان افزایش تا هزار مگاوات را نیز وجود دارد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور نوروز امسال در استان آغاز و مرحله نخست آن شهریور ماه وارد مدار می شود.

مخلص الائمه با یادآوری برگزاری نشست سمن ها با مدیران استان مرکزی خاطرنشان کرد: حضور سازمان های مردم نهاد در مسائل مختلف در یک نشست موجب می شود که با نگرانی ها و موضوعات مختلف آشنا شویم.

وی ادامه داد: نظام اداری با این پیشینه و چهارچوبی که در آن قرار دارد می توان از آن تحت یک نظام دیوان سالار بیمار نامبرد که توان تحول را ندارد ، دیوان سالاری منفی حاکم بر دستگاه های اجرایی از حل مسائل به صورت بنیادین ناتوان است.

استاندار مرکزی بیان کرد: ظرفیت های مادی و معنوی در کشور وجود دارد اما همه آنها نمی توانند ما را به آینده مطلوب مورد انتظار برسانند حتی این نظام توانایی جلب مشارکت هم ندارد لذا نیازمند یک تحول است.

مخلص الائمه گفت: گفتمان نظام اداری استان مرکزی باید به گفتمان مسئله محور تبدیل شود تا دستگاه ها و کارمندان مهمترین مسئله حوزه خود را دانسته و متناسب با آن راهکار ارائه دهند.

استاندار مرکزی تاکید کرد: کارشناسان خوبی در جاهای مختلف نظام اداری وجود دارد که نظام اداری ناکارآمد اجازه تحول را به آنان نداده و نیاز است اجزایی از بیرون زمینه تحول این نظام اداری را فراهم کنند که این اجزا می توانند تشکل ها و سمن ها باشند.

مخلص الائمه ادامه داد: دولت سیزدهم اسفندماه سال گذشته سند تحول دولت مردمی را منتشر کرده که سطر به سطر آن تحریر شده و درابلاغیه این سند بر جلب مشارکت مردمی نیز از سوی رییس جمهور تاکید شده است.

وی افزود: سند تحول دولت مردمی در پایان سال گذشته مشتمل بر یک‌هزار و ۲۳ اقدام تدوین شده و باید تا پایان دولت سیزدهم در سه بازه زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت اجرایی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: سمن ها در اولویت بندی تقاضای اجتماعی یک محور هستند که مشکلات را کشف می کنند.

«بهنام نظری » افزود: سمن هایی که در حوزه های مختلف تشکیل می شود نشان دهنده تخصص این افراد در حوزه های مختلف است که این تخصص را تبدیل به یک گروه و نهاد کرده اند.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم رویکرد با مردم بودن را به برای مردم تغییر داده و تاثیرگذاری فعالیت سازمان های مردم نهاد در برنامه های دولت مشخص بوده و این تعامل باید ادامه یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: آگاهی و انسجام که به مردم داده شکل گیری همدلی و انسجام را به همراه داشته و این مهم کاهش خشونت های اجتماعی را به همراه دارد.

نظری افزود: کارکرد سمن ها در حوادث و بلایای طبیعی در سطح کشور مطلوب بوده و اقدامات ارزشمندی از سوی این قشر صورت گرفته است.

معاون امور تشکل های مردم نهاد استان مرکزی نیز بیان کرد: ۵۷۱ سازمان مردم نهاد دارای مجوز فعالیت در استان ثبت شده که از این تعداد ۱۳۴ موسسه غیرفعال هستند.

محمد باقری افزود: ۲۷۶ نفر از مدیران تشکل‌های مردم نهاد مرد و ۱۶۲ نفر معادل ۳۷ درصد مدیران این تشکل‌ها را زنان تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: ۳۸ درصد تشکل ها در امور اجتماعی، ۲۳ درصد در امور خیریه، ۸ درصد امور فرهنگی، ۱۱ درصد امور سلامت، ۶ درصد توانبخشی، ۴ درصد محیط زیست و یک درصد حقوق شهروندی فعالیت دارند.

باقری ادامه داد: ۱۵۳ سمن معادل ۳۳ درصد تشکل ها در محدوده استانی، ۲۳۳ سمن معادل ۶۹ درصد در محدوده شهرستانی و ۶ درصد به صورت شعبه و نمایندگی و موسسات ملی فعالیت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۷۸ درصد تشکل ها پیش از سال ۹۷ و ۲۱ درصد از سال ۹۷ تاکنون تشکیل شده اند و ۲۱ تشکل نیز در دست اقدام است و از ابتدای سال گذشته تاکنون ۱۵ پروانه فعالیت تشکل صادر شده است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید