افزايش 100درصدي خريد تضميني گندم نسبت به سال گذشته در آذربايجان شرقي

افزايش 100درصدي خريد تضميني گندم نسبت به سال گذشته در آذربايجان شرقي

 

 

 

احمد مرادپور اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) : رئيس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي از افزايش 100درصدي خريد تضميني گندم از کشاورزان استان نسبت به  مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

 

 اکبر فتحي در گفتگو با خبرنگاران با اعلام اين خبر گفت: تا امروز 387 هزار هکتار از سطح زير کشت گندم در استان برداشت شده است.

 

وي افزود: ميزان خريد گندم تا 22مردادماه 171 هزار و 263 تن بوده است و اين در حالي است که در مدت مشابه سال گذشته اين عدد 85 هزار و 514 تن بود و شاهد يک رشد صد درصدي در سال جاري هستيم.

 

فتحي ارزش کل گندم خريداري شده را در استان را  يک هزار و 981 ميليارد تومان اعلام نموده و افزود: در حال حاضر 432 ميليارد تومان از مطالبات گندمکاران را پرداخت نموده ايم که اين ميزان 22 درصد از کل ارزش گندم خريداري شده به صورت تضميني را تشکيل مي دهد.

 

وي ادامه داد: همچنين در سالزراعي جاري 12 هزار و 949 تن گندم به صورت توافقي، 11 هزار و 206 تن به صورت بذري و 17 هزار و 261 تن گندم مانده از سال 1400 خريداري شده است.

 

رئيس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي تامين امنيت غذايي مردم را مهمترين هدف سازمان جهاد کشاورزي دانسته و افزود:  تلاش خواهيم کرد تا مطالبات گندمکاران در خصوص خريد تضميني را هر چه سريعتر پرداخت نماييم تا کشاورزان نيز دغدغه اي در اين خصوص نداشته باشند.

 

وي با بيان اينکه سرعت پرداخت معوقات گندم کاران افزايش يافته است، تاکيد کرد: کشاورزان گندم توليدي خود را به مراکز خريد تحويل دهند و از تحويل گندم به غير مراکز خريد خودداري کنند.

 

رئيس سازمان جهادکشاورزي استان با بيان اينکه ذخيره گندم استان اکنون وضعيت مناسبي دارد ادامه داد: تاکنون خريد گندم در استان بيش از صددرصد نسبت به کل گندم خريداري شده در سال گذشته رشد داشته و پيش‌بيني مي‌شود تا پايان فصل خريد نسبت به سال گذشته بيش از ۲۰۰ درصد رشد خريد تضميني گندم داشته باشيم.

 

گفتني است، تاکنون ۶ ميليون و ۷۷۰ هزار تن گندم در قالب خريد تضميني از گندمکاران کشور خريداري شده است در صورتي که سال گذشته تا اين تاريخ، ۴ ميليون و ۴۸۶ هزار تن گندم از کشاورزان خريداري شده بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۱ درصد رشد داشته است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید