کد خبر: 360300
۰
۰
نسخه چاپی

چهار شهر استان زنجان قرمز کرونایی شد

حسن اسمخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع هشت شهرستان استان هم اکنون شهرستان‌های  ابهر، خرم‌دره، زنجان و ماهنشان در وضعیت قرمز کرونایی و شهرستان‌های ایجرود، خدابنده ، سلطانیه و  طارم در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
وی اضافه کرد: هم استانی‌ها باید توجه داشته باشند که رنگ‌بندی کرونایی استان‌ها متغیر است، هرگونه عادی انگاری و بی‌توجهی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می تواند وضعیت نامطلوبی را رقم بزند.
این مسوول با اشاره به تعاریف عملیاتی رنگ کرونایی شهرها نیز ادامه داد: در رنگ زرد، در منطقه یک یا بیشتر مورد بیماری تست پی‌سی‌آر دیده شده و خطر در حد قابل انتظار است که تعداد موارد جدید قطعی به ازای ۱۰۰ هزار نفر ۱ تا ۹ مورد را در بر می گیرد.
وی اظهار داشت: در رنگ بندی نارنجی کرونایی نیز تعداد موارد جدید قطعی ۱۰ تا ۲۴ به ازای ۱۰۰ هزار نفر و روند کلی اپیدمی بالا رونده است و وضعیت قرمز نیز بیش از ۲۵ مورد در روز به ازای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و روند اپیدمی در حال ازدیاد است.
اسم خانی افزود: بر این مبنا در وضعیت آبی کرونایی نیز به علت مناسب بودن وضعیت بیماری اعمال محدودیت‌های کمتری نسبت به شهرهای زرد انجام می‌شود.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

منبع: https://www.irna.ir/news/84851876/چهار-شهر-استان-زنجان-قرمز-کرونایی-شد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید