کد خبر: 360313
۰
۰
نسخه چاپی

فرماندار: مدیران شهرستان ساوه باید به رسانه ها پاسخگو باشند

به گزارش ایرنا مهدی الیاسی روز شنبه در آیین قدردانی از فعالان رسانه ای که به مناسبت هفدهم مرداد مصادف با روز خبرنگار در سالن اجتماعات فرمانداری با حضور نماینده مردم ساوه، امام جمعه و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: خبرنگاران به مثابه قضات منصوب شده از طرف مردم هستند که میان دستاوردهای و عملکرد مدیران داوری می کنند.

وی افزود:باید برای آینده شهر نسبت به کادر سازی از میان مدیران بومی در سطح ادارات و معاونت ها اقدام کنیم.

فرماندار ساوه اظهار داشت: تحول اداری در ساوه را پیگیری می کنیم و تلاش خواهیم کرد دستگاههای اداری را از حالت سکوت و سکون خارج و آنها را در قبال عملکردشان پاسخگو خواهیم کرد.

الیاسی تاکید کرد: روابط عمومی های ادارات ساوه باید فعال شوند و در همین راستا ایجاد شورای هماهنگی اطلاع رسانی برای تسهیل در ارتباط میان دستگاه های اجرایی و رسانه ها را پیگیری می کنیم.

وی همچنین خواستار رعایت اعتدال رسانه ها در انتشار اخبار و وقایع با ایجاد فضای امید و پرهیز از نشر مطالب و خبرهای هیجان زا شد و افزود: رسانه در بازتاب مطالبات مردم و بیان عملکرد دستگاهها با نقادی درست می توانند منشأ توسعه باشند.

فرماندار ساوه گفت: در سایه همدلی میان بدنه مدیریتی و همراهی رسانه ها در یکسال اخیر بزرگترین پروژه اعتباری دولت در سفر ریاست جمهوری به ساوه اختصاص داده شد که تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای تداوم اجرای خط انتقال آب از سد کوچری به شهر ساوه و همچنین تخصیص اعتبار برای پروژه بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی از جمله آنها بود.

الیاسی گفت: تحول در ساختار اداری ساوه ضروری است زیرا وضعیت کنونی ادارات و دستگاههای اجرایی شهرستان با رشد متوازنی که در ساوه بوجود آمده است، همخوانی ندارند و برخی ادارات دچار سکون و رکود هستند که تحقق این مهم نیاز به اراده همگانی دارد.

امام جمعه ساوه نیز گفت: ترویج معروفات و ستیز با منکرات یکی از وظایف جامعه رسانه ای است که نقش آنان به تبعیت از رسالت انبیاء الهی است.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی افزود: شناسایی مشکلات و ارائه راهکار رسالت خبرنگاران است و در این بین لازم است فضای امیدواری در جامعه تقویت شود.

امام جمعه ساوه افزود: رسانه‌ها در بیان اخبار و مشکلات تقوای الهی را مدنظر قرار دهند تا بدین ترتیب مطلب خلاف واقع را منتشر نکنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: ساوه مهد استعدادهای ناب فرهنگی، ورزشی، قرآنی و هنری است.

سینا دلشادی با اشاره به برخی مشکلات جامعه رسانه‌ای افزود: در خصوص بیمه برای برخی از خبرنگاران و اختصاص یارانه کاغذ به عنوان ۲ مشکل اساسی خبرنگاران پیگیری‌های لازم در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه برگزاری کارگاه آموزشی و عبور از رویه‌های سنتی در تولید خبر را موجب توانمندشدن خبرنگاران دانست و افزود: باید در حوزه آموزش بخش رسانه بطور جدی تلاش کرد چرا که در حوزه ادبیات و سواد رسانه ضعف وجود دارد و باید این ضعف را برطرف کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه نیز گفت: خبرنگاران به عنوان رابط بین مردم و مسئولان نقش موثری در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه دارند.

حسین محمودی‌فر افزود: ۱۷ نشریه دارای مجوز در ساوه فعالیت دارند که به دلایل مشکلات مالی و هزینه ها، تنها پنج مورد از این تعداد چاپ و منتشر می شود.

به گفته در شهرستان ساوه همچنین  پنج پایگاه خبری دارای مجوز و پنج نمایندگی خبرگزاری های کشور فعالیت ارند و در مجموع ۲۵ خبرنگار در حوزه رسانه ای فعالیت می کنند.

وی اظهار داشت: بسیاری از خبرنگاران فعال در ساوه از مشکل نداشتن بیمه و بهره گیری از خدمات صندوق اعتباری هنر رنج می برند که انتظار داریم مدیران ارشد استانی و شهرستانی برای رفع این موارد، اهتمام لازم را داشته باشند. 

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید