کد خبر: 360325
۰
۰
نسخه چاپی

یک بالگرد دیگر هلال احمر برای اربعین در ایلام مستقر خواهد شد 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بهرام نیا شنبه شب در دیدار با دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور افزود: در تلاش هستیم در ایام اربعین برای زائران سفری ایمن، راحت و کم هزینه رقم بزنیم.

‌وی ادامه داد: هلال احمر خدمات ارزشمندی در مواقع عادی و در زمان حادثه به مردم داشته است و خدمات این نهاد در سطح استان و کشور در اذهان مردم همواره ماندگار است.

استاندار ایلام با اشاره به اسکان ۵۰ هزار زائر بصورت اضطراری در ایام اربعین گفت: بخشی از وظیفه تجهیز محل اسکان زائران در چغاسبز بر عهده هلال احمر است.

‌وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اربعین استان ایلام گفت: اسکان زوار، امکانات درمانی، بهداشتی و تغذیه در اربعین امسال برای زائران مهیا شده است.

‌وی اضافه کرد: برغم کمبود اعتبارات، اما کارهای عمرانی اربعین در استان حتی یک لحظه هم متوقف نشده است. 

‌وی در ادامه از دبیر کل هلال احمر کشور خواستار افزایش تعداد چادرهای راپال برای اربعین شد که مورد موافقت قرار گرفت.

‌بهرام نیا با بیان اینکه فعالیت های عمرانی اربعین شتاب می گیرد، افزود: با بهره برداری از پست برق ۳۰ مگاواتی مهران، از نظر برق هیچ مشکلی در پایانه مرزی مهران نداریم و امسال برای ۳۰۰ هزار نفر روزانه آب تامین می‌شود.

‌وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای ساماندهی پارکینگ اربعین ، گفت: این پارکینگ ظرفیت ۵۰ هزار وسایل نقلیه را دارد.

‌بهرام نیا اضافه کرد: ۲۰ کیلومتر از مسیر ایلام به مهران ظرف ۸ ماه چهارخطه شد  و دو تونل این مسیر به طول ۱۶۰۰ متر امسال زیر بار ترافیک می رود.

راه اندازی بیمارستان ۵۰ تختخوابی هلال احمر در پایانه مهران 

 دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور نیز در این دیدار از راه اندازی بیمارستان ۵۰ تختخوابی هلال احمر در مهران خبر داد و گفت: با هماهنگی و حمایت استاندار ایلام این بیمارستان در اربعین منشأ خدمات فراوانی برای زائران خواهد بود.

یعقوب سلیمانی افزود: هم اکنون یک بالگرد هلال احمر در استان است که به در خواست استاندار ایلام  برای اربعین نیز یک بالگرد دیگر به استان ایلام داده خواهد شد.

وی ادامه داد: در چند کیلومتری پایانه مهران در  خاک عراق پایگاه امداد نجات برای خدمت دهی به زائران ایجاد خواهد شد.

سلیمانی تاکید کرد: ۵۰ دستگاه آمبولانس هلال احمر در عراق برای خدمت رسانی به زوار در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از ظرفیت پایگاه های امداد هلال احمر خبر داد و گفت: تعداد پایگاه امداد و نجات هلال احمر در مقایسه با سالهای گذشته دوبرابر خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای اربعین آمادگی کامل داریم با همه ظرفیت ها در خدمت دهی به زوار اربعین پای کار خواهیم بود.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید