اعزام زائران اربعین از آذربایجان‌غربی، روح تازه‌ای به فرهنگ استان می‌دمد

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان عصر شنبه در جلسه ستاد اربعین با اشاره به اینکه این استان نیازمند یک حرکت جدی فرهنگی است، اظهار کرد: اعزام زائران اربعین از مرز تمرچین برای نخستین بار انجام می‌شود که می‌طلبد تمامی نهادهای فرهنگی خصوصی و دولتی پای کار باشند.

وی ادامه داد: آذربایجان‌غربی میزبان زائرینی از سراسر کشور و حتی کشورهای منطقه خواهد بود که در همین راستا باید ظاهر استان نیز در شان این حرکت عظیم فرهنگی باشد.

معتمدیان با تاکید بر تسریع در آغاز عملیات خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی در استان، گفت: مرحله عملیاتی، برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اربعین حسینی، از اواخر هفته جاری آغاز می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت جانمایی هر چه سریعتر دستگاه‌های خدمات رسان در مرز تمرچین برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی، اضافه کرد: تا ۷۲ ساعت دیگر این جانمایی باید انجام شود.

استاندار آذربایجان‌غربی یادآور شد: فرصت چندانی باقی نیست و وظایف دستگاه‌ها در این رابطه باید به صورت روزشمار مشخص گردد.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا در صورت لزوم برای هماهنگی کمیته‌های ستاد استانی اربعین، جلسات روزانه کارشناسی برگزار کنند.

معتمدیان با بیان اینکه طرح‌های تسهیل کننده عبور و مرور زائران باید هرچه سریعتر عملیاتی شود، افزود: با توجه به زمان اندک موجود، طرح‌های کلیدی در این راستا با مجوز ترک تشریفات سریعا آغاز شوند.

وی با اشاره به تمهید ویژه برای عبور زائران اربعین امسال از مرز تمرچین پیرانشهر گفت: تکمیل زیرساخت ها برای تردد آسان زوار از این مرز ضروری بوده و در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، مسیر تمرچین یکی از نزدیک ترین مسیرها به ویژه به شهر سامرا بوده که می‌تواند در ایام گرم سال مسیری بسیار مناسب برای تردد زائران اربعین باشد.

معتمدیان تاکید کردد: امسال از ظرفیت مرز تمرچین برای حضور محدود زائرانی از منطقه شمال غرب و حتی شمال کشور در مراسم اربعین حسینی استفاده خواهد شد و ما سعی داریم که مسیر حضور زائران منطقه قفقاز نیز در مراسم اربعین امسال از این طریق باشد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه گزارشی از روند اقدامات اجرایی برای ارائه خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی در مرز تمرچین پیرانشهر ارائه شد.

زوار اربعین حسینی، امسال از اواسط شهریور به کربلا و عتبات عالیات مشرف خواهند شد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید