کد خبر: 360351
۰
۰
نسخه چاپی

دستگاه های اجرایی برای پیشگیری از ساخت و ساز حاشیه رودخانه ها توجه جدی داشته باشند

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری روز شنبه از رفع تصرف ۱۸۱۸مترمربع ازبستر رودخانه نسارود شهرستان رامسر خبرداد و گفت: دستگاه های اجرایی برای اقدامات پیشگیرانه در این خصوص جدیت داشته باشند .
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون چندین فقره دستور و حکم قضایی صادره در رابطه با بستر و حریم رودخانه ها در دادستانی و مراجع قضایی استان اجرا شده است و دادگستری استان در راستای تاکیدات رئیس قوه قضائیه نسبت به این موضوع مجدانه پیگیر است و با متصرفینی که بدون اخذ مجوز و برخلاف مقررات و با ساخت و ساز، فنس کشی، خاکریزی، کاشت درخت و... اقدام به دخل و تصرف و تجاوز به حریم و بستر رودخانه می نمایند برخورد می کند.
وی گفت: در راستای تایید حکم صادره از دادگاه تجدیدنظر استان مازندران، با پیگیری امور منابع آب شهرهای تنکابن و رامسر با پیگیری دادستان شهرستان رامسر و همکاری نیروی انتظامی کتالم نسبت به رفع تصرف از بستر رودخانه نسارود به میزان ۱۸۱۸ متر مربع اقدام شد. 
رییس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: متخلفان دربسیاری موارد با دیواره‌سازی موجب تغییر مسیر رودخانه و ایجاد خسارت در زمان سیلابی شدن رودخانه به زمین‌های اطراف می شوند.
وی خواستار تسریع در اجرای احکام باقیمانده و توجه جدی دستگاه های اجرایی به اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در بستر رودخانه ها شد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید