کد خبر: 360385
۰
۰
نسخه چاپی

بیش از ۶ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران زنجانی پرداخت شد

ولی الله زمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این مبلغ به حساب کشاورزانی که محصول استراتژیک گندم را تا ۲۹ تیر امسال به سیلوهای ملکی و خصوصی گندم تحویل داده بودند، توسط بانک کشاورزی استان زنجان واریز شد.

وی یادآوری کرد: روند پرداخت بهای خرید تضمینی گندم به کشاورزان در جریان است و جای هیچ نگرانی نیست.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: باقی‌مانده مطالبات گندمکاران طی روزهای آینده به حساب آنان واریز و پرداخت مطالبات به روز خواهد شد.
 زمانی تاکید کرد: پس از تحویل گندم به مراکز خرید و ثبت اسناد مربوطه فایل پرداخت وجه، به بانک کشاورزی ارسال و بعد از طی مرحل اداری به حساب کشاورزان واریز می‌شود.
به گفته وی، هم اکنون ۳۰ مرکز خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سطح استان فعال است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: کشاورزان می توانند با ارائه کپی کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی، برای تحویل گندم خود به مراکز مشخص شده مراجعه کنند.
زمانی اضافه کرد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی و دوروم به ترتیب ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۰ هزار و ۹۲۰ تومان تعیین و مبلغ یک هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به این مبلغ اضافه شده است.
به گزارش ایرنا، سال گذشته در سطح استان زنجان ۷۲ هزارو ۹۶ تن، سال ۱۳۹۹ حدود ۳۵۰ هزار تن گندم، سال ۹۸ در استان زنجان ۲۴۹ هزار تن گندم به ارزش چهار هزارو ۳۴۶ میلیارد ریال خریداری شد.
در سال ۹۷ رکورد خرید گندم در استان زنجان با خرید ۴۵۵ هزار تن از این محصول شکسته شد. 
زنجان سال ۹۵ در تولید گندم رتبه هشتم و در ذخیره سازی این محصول راهبردی نیز جزو استان های رده بالای کشوری بود.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

منبع: https://www.irna.ir/news/84852613/بیش-از-۶-هزار-میلیارد-ریال-از-مطالبات-گندمکاران-زنجانی-پرداخت

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید