کد خبر: 360389
۰
۰
نسخه چاپی

استاندار کرمان: توسعه استان نامتوازن است

به گزارش ایرنا، محمد مهدی فداکار شامگاه جمعه در نشست شورای اداری استان کرمان با حضور رییس جمهور افزود: برای ادامه کار استان باید شرکت های استانی در توسعه استان کمک کنند زیرا اعتبارات عمرانی استان سه هزار میلیارد تومان است که صرفا صرف نگهداری می شود و به توسعه نمی انجامد.

وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ معدن غیرفعال وجود دارد که باید فعال شوند، تاکید کرد: برای ایجاد سیل بندها در استان به ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در این راستا طرح هایی آماده اجرا شده است.

استاندار کرمان بیان کرد: درخواست داریم تفویض اختیارات تبصره پنج ماده ۱۴ قانون معادن حذف نشود.

سیل کرمان هشت هزار میلیارد تومان خسارت داشت

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از سه هزار میلیارد تومان خسارت سیل در استان کرمان پرداخت شده است، تصریح کرد: خسارت سیل در استان کرمان در سال جاری هشت هزار میلیارد تومان بوده است.

فداکار اظهار داشت: با توجه به وجود مزار سردار سلیمانی در کرمان، زیرساخت های موجود جوابگوی نیازهای ۷۰ ملیت که برای زیارت مزار ایشان به کرمان آمده اند، نیست و باید در حوزه پارکینگ ها و راه ها و خدمات عمومی به زائران کارهای بزرگی انجام شود.

 وی یادآور شد: مصلای کرمان سالهاست بدون اعتبار باقی مانده است و انشاالله مورد توجه قرار گیرد.

شورای فرهنگ عمومی مسائل کرمان را شناسایی کرده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به این مطلب که تعداد قابل توجهی زیرساخت فرهنگی در استان کرمان داریم، اظهار داشت: درحال چهار هزار مسجد و  سه هزار و ۷۰۰ هیات مذهبی، ۱۱۰ تکیه و حسینیه و هشت هزار موقوفه داریم که چهار هزار انتفاعی هستند، ۱۲۰ مرکز آموزش عالی و ۴۷ مدرسه علمیه، در استان وجود دارد.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی افزود: درحوزه فرهنگی استان با دو جریان بسیار مقدس و ارزشی مواجه هستیم که یکی مرقد مطهر شهید سلیمانی که کرمان را تبدیل به پایگاه مقاومت کرده است و نکته دوم نیز مکتب شهید سلیمانی است.

وی تاکید کرد: شورای فرهنگ عمومی دبیرخانه فعلی دارد و وظیفه دارد مسائل استان را شناسایی و ۳۰ مساله در هفت محور را شناسایی کرده است و بر اساس اولویت در جلسات شورای فرهنگ عمومی مطرح می شوند تا مسائل استان برطرف شود.

 امام جمعه کرمان همچنین بر تامین اعتبارات برای تکمیل مصلای امام علی و نیز تامین اعتبارت مورد نیاز برای سایر اماکن مذهبی و فرهنگی تاکید کرد.

برنامه و بودجه برای تامین آب شرب کرمان کمک کند

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مساله آب در کرمان بحث اصلی است، اظهار داشت: کرمان تشنه است و نیاز است یک هزار میلیارد تومان شرکت های بزرگ استان کرمان برای تامین اعتبار کمک کنند 

محمدمهدی زاهدی افزود: بسیاری از روستاهای استان کرمان آب آشامیدنی ندارند و با تانکر آبرسانی می شود و سازمان برنامه بودجه برای تامین آب شرب کمک کند.

وی تصریح کرد: مطالبه جدی برای اتباع بیگانه است و فضای بسیار بدی در استان کرمان است و خواهش می کنیم ساماندهی کنید و این مطالبه جدی است و مردم استان در این زمینه دغده جدی دارند. 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ اقتصادی مورد تاکید قرار گیرد و در حوزه کشاورزی امهال وام های کشاورزی موضوع کلیدی است.

وی ادامه داد: جاده کرمان راور دیهوک ۱۵ سال نیمه تمام باقی مانده است و پتروشیمی فجر کرمان چند سال قبل کلنگ زده شده اما هنوز عملیات احداث آن آغاز نشده است.

زاهدی گفت: باید به اردوگاه و زائر سرای شهید حاج قاسم سلیمانی و طرح جامع گلزار شهدا و مزار حاج قاسم توجه ویژه شود.

اعتبار جاده ریگان جاسک تامین شود

نمانده مردم شهرستان های شرق کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: وام های بازسازی واحدهای خسارت دیده از زلزله بم مشکلات جدی برای مردم ایجاد کرده است که باید برای آن چاره اندیشی شود.

حجت الاسلام موسی غضنفر آبادی تصریح کرد: احداث جاده مهم ریگان به جاسک تامین اعتبار شود و به مسئله آبرسانی و تامین آب شرب نیز توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی افزود: برای خشکیدگی قنوات و تلاش برای مهار آب های سطحی در شرق کرمان برنامه ریزی شود و بیمارستان بم نیز نیاز به بودجه برای تکمیل دارد.

یک ریال خسارت سرمازدگی در کرمان پرداخت نشده است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال آب صنعت و شرب شهر کرمان در اولویت اول است و با جلساتی که با وزیر داشته ایم و درخواست ما تسریع در اجرای این طرح است که انشاالله در ۲۲ بهمن شاهد اجرای کامل انتقال آب به کرمان باشیم.

محمدرضا پورابراهیمی تصریح کرد: اگر قرار باشد به مصرف آب مفید در بخش کشاورزی توجه نشود مشکل خواهیم داشت، امکان اینکه آب خوب را به زمین ها برسانیم و محصول خوب داشته باشیم وجود ندارد.

وی افزود: سرمازدگی و سیل به شدت به حوزه کشاورزی تاثیر منفی گذاشته است و تاکنون یک ریال به باغداران برای جبران خسارت های سرما زدگی پرداخت نشده و بخش کشاورزی ما در کرمان و راور دچار چالش جدی است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تعرفه برق چاه های کشاورزی امسال شش برابر شده است و ۲۵ درصد از مردم استان که معیشت آنها کشاورزی است، دچار چالش هستند.

وی با بیان اینکه شورای معادن باید اختیارات را به استان ها برگرداند بیان کرد: استاندار کرمان بسیجی جانباز و ولایی در این چند ماه کارهای بزرگی انجام داده است، اما اختیاراتی داده نشده و بخشی در حال حفظ است که به صلاح استان ها نیست.

پورابراهیمی همچنین خواستار توجه دولت به مسئله حاشیه نشینی و ساماندهی اتباع بیگانه در استان کرمان شد.

نشست شورای اداری استان کرمان با حضور آیت الله سید ابراهیم رییسی و جمعی از وزرا و مسئولان در تالار برق کرمان برگزار شد.

اخبار مرتبط با سفر استانی دولت سیزدهم به استان کرمان را از طریق پرونده ذیل دنبال کنید:

دیار کریمان میزبان سی و یکمین سفر استانی رییس جمهور

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید