کد خبر: 360392
۰
۰
نسخه چاپی

دادستان انزلی : ترک فعل مدیران در حوزه تالاب انزلی را با جدیت پیگیری می شود

اکبر سبحانی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تالاب انزلی برند گردشگری این استان و نگین خاورمیانه است و مردمی که از این تالاب روزی کسب می کنند از دستگاههای اجرایی انتظار اقدام عملی موثر و کاساز دارند. 

وی تصریح کرد: وظایف و تکالیف دستگاههای اجرایی به موجب قوانین مرتبط مانند قانون توزیع عادلانه آب ،قانون مدیریت احیاء تالاب های کشور ،قانون حفاظت ،بهره بداری منابع طبیعی ،قانون حفاظت محیط زیست و سایر آیین نامه ها و دستورالعمل ها مشخص و توجیه شده است(حسب مورد ادارات متولی؛ آب منطقه ای ،محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری هستند) اگر در حوزه آب ریز هر کدام از ادارات متولی و شرکت آب و فاضلاب به شرط تامین اعتبارات لازم با وصف پیگیری مجدانه و مستمر مدیران حوزه کاریشان ورود و حساسیت داشته باشند تالاب به وضعیت اصلی خود برگشته و جان تازه ای خواهد یافت .

دادستان انزلی تاکید کرد: این درحالیست که طی یکسال اخیر دراداره کل محیط زیست استان گیلان سه مدیرکل تغییر کرده و خروجی کاری موثری از مصوبات چند سال اخیر نداریم. براثر این عوامل و مسائلی چون ‌پسماند، شیرابه، فاضلاب، رسوب ناشی از عدم مدیریت موثر آبخیزداری مراتع و جنگلها در اراضی بالادست ،عدم برقراری حقابه تالاب و تهاجم گیاهان سنبل آبی به این مشکلات دامن زده تالاب روز بروز به ورطه نابودی می رود.

سبحانی خاطر نشان کرد: تالاب انزلی از اهمیت و حساسیت وضعیت فعلی تالاب برای اداره کل دادگستری استان دارد لذا با دستور رییس کل دادگستری استان گیلان کار پژوهشی مفید و موثری به واسطه کارشناسان ذیربط صورت گرفته است و در این راستا نظارت مستمر و بازدید میدانی نیز از تالاب انجام شده و دستگاه قضا همواره پیگیر و نظاره گرامور تالاب بوده و نسبت به رفع تصرفات متعددی در حریم و بستر تالاب اقدامات موثری انجام شده است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید