کد خبر: 360393
۰
۰
نسخه چاپی

زدودن غبار محرومیت؛ فریدونکنار روی ریل توسعه

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسفند ماه سال ۹۷ بود که شهرستان فریدونکنار به عنوان نماینده مازندران در جمع شهرهای کم برخوردار کشور معرفی شد و متعاقب با آن از سوی وزارت کشور و مسوول استانی به عنوان شهر پایلوت برای توسعه شهری برگزیده شد اما طی چند سال اخیر توسعه شهری برای فریدونکنار تنها روی کاغذ ماند و هیچگاه به مرحله اجرا نرسید.

توسعه شهری پایدار که شامل  پیشرفت اقتصادی، رفاه اجتماعی، کیفیت محیطی و عوامل دیگری چون جذب سرمایه گذاری، درآمد پایدار ، توسعه خدمات عمومی، کاهش آلودگی ها، نگهداری از منابع، کاهش حجم ضایعات شهری و حمل و نقل مناسب و کارآمد است و طی سال های گذشته در بسیاری از شهرهای استان مازندران اجرا شده اما در شهرستان فریدونکنار با ظرفیت های متنوع اقتصادی و جغرافیایی مغفول مانده است.  

بررسی های میدانی و اظهارات نماینده عالی دولت در فریدونکنار نشان می دهدکه این شهرستان اکنون وارد فصل تازه ای از توسعه شده چراکه چرخ های توسعه در فریدونکنار محروم با نگاه ویژه دولت روغن کاری شده است.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران ۱۹ خرداد امسال در ادامه سفرهای شهرستانی همراه با مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی استان به فریدونکنار سفر کرد و با بازدیدهای میدانی و برگزاری جلسات مختلف مسایل و مشکلات این شهرستان را مورد بررسی قرار داد که منجر به اتخاذ تصمیمات لازم را برای رفع دغدغه‌های مردم این شهرستان شد. حاصل سفر یک روزه استاندار به شهرستان فریدونکنار ۷۰ مصوبه در بخش‌های مختلف بود که گزارشات نشان می دهد تکلیف مصوبه ها از سوی معاونت ها، ادارات کل ستادی و دستگاه های اجرایی و اداری با جدیت پیگیری و اجرا می شود. ‎

زدودن غبار محرومیت؛ فریدونکنار روی ریل توسعه

به گفته فرماندار فریدونکنار در حال حاضر با گذشت حدود ۲ ماه از سفر استاندار برخی از این مصوبات به مرحله اجرا رسیدو برخی دیگر نیز با جدیت در حال پیگیری است .

کوروش ابراهیم نژاد گرجی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: شهرستان فریدونکنار به دلیل گردشگرپذیر بودن به خصوص در نیمه نخست سال یکی از مناطق آسیب پذیر ساحلی مازندران می باشد از این رو یکی از مصوبات سفر استاندار تکمیل پایگاه امداد و نجات دریایی فریدونکنار بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار برای احداث پایگاه امداد و نجات هزینه شده است، افزود: در حال حاضر این پروژه بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تمام تلاش ما این است که این پایگاه در هفته دولت تکمیل و به بهره برداری برسد.

فرماندار فریدونکنار همچنین به مصوبه کمیل سالن ورزشی کاردگر محله و روستای شیرا اشاره کرد و گفت:  کلنگ احداث سالن ورزشی کاردگر محله حدود ۱۵ سال پیش بر زمین زده شد که به دلیل یک سری از مشکلات تاکنون  مرحله به بهره برداری نرسید اما در حال حاضر پیمانکار جدید بر سر پروژه مستقر شده  و پیشرفت فیزیکی این پروژه نیز به ۶۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: برای سالن ورزشی روستای شیرا تاکنون حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و این پروژه در هفته دولت امسال تکمیل و به  مرحله بهره برداری خواهد رسید.

ابراهیم نژاد گرجی با بیان اینکه هفته دولت امسال در فریدونکنار متفاوت تر از سال های قبل خواهد بود، تصریح کرد: به مناسبت هفته دولت  بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان پروژه در بخش های عمرانی، صنعتی، ورزشی، راه و شهرسازی و خدماتی در فریدونکنار به بهره برداری می رسد.

نماینده عالی دولت در فریدونکنار از تدوین سند توسعه فریدونکنار خبرداد و گفت: سند توسعه فریدونکنار در حال بروز رسانی است و در این سند ساخت شهرک صنعتی  و توسعه فضای گردشگری برای ایجاد اشتغال پایدار در منطقه و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در اولویت قرار دارد.

فرماندار فریدونکنار همچنین  به تاکید استاندار بر روی تعطیلی مرکز ۱۰ هکتاری دفن زباله فریدونکنار  نیز اشاره کرد و افزود:شیرابه ناشی از انباشت زباله خسارت زیادی به زیرساخت‌های گردشگری و همچنین زمین‌های شالیزاری منطقه وارد کرده که بخش زیادی از شیرابه تولیدی به دریای مازندران و بخشی دیگر هم سواحل و اراضی کشاورزی منطقه را تحت تاثیر قرار داد و علاوه بر خسارت‌های زیست محیطی یکی از دلایل بی‌رغبتی فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری وجود چهره زشت زباله در منطقه است.

وی با بیان اینکه  دستور استاندار مبنی بر ممنوعیت انتقال زباله  و پاکسازی  این سایت به سرعت انجام خواهد شد ،توضیح داد:.ماشین آلات مورد نیز برای جابجایی زباله از سوی شهرداری خریداری شده است و هم اکنون منتظر تحویل این ماشین آلات هستند تا عملیات تخلیه از مرکز زباله فریدونکنار آغاز شود.

طبق دستور استاندار و براساس مصوبه سفر قرار شد  انباشت زباله در این سایت ممنوع شود و همچنین شهرداری فریدونکنار نیز در یک  بازه زمانی یکساله کوه زباله منطقه را  که حاصل انباشت ۳۰ ساله زباله در ساحل فریدونکنار  است ،با مطالعات کارشناسی جمع‌آوری کند و زمین ۱۰ هکتاری این مرکز زباله برای ساخت خانه در طرح نهضت ملی مسکن در اختیار راه و شهرسازی قرار گیرد.

زدودن غبار محرومیت؛ فریدونکنار روی ریل توسعه

تکمیل مجتمع فرهنگی هنری با اعتبار سفر رییس جمهور

عقب ماندگی فریدونکنار تنها مختص به پروژه های عمرانی نیست ،این شهرستان حتی از نبود امکانات فرهنگی نیز رنج می برد و با حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت فاقد سالن سینما یا تئاتر و مجتمع فرهنگی هنری است.

مجتمع فرهنگی هنری نیایش یکی دیگر از پروژه های نیمه تمام در شهرستان فریدونکنار است که کلنگ احداث این مجتمع با  یک هزار و ۷۰۰مترمربع زیربنا از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و  تاکنون تنها حدود ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.

به گفته فرماندار فریدونکنار  از محل اعتبار سفر رییس جمهور حدود ۱۳ میلیارد تومان  در یک بازه زمانی ۲ ساله برای تکمیل مجتمع فرهنگی هنری نیایش اختصاص یافته است و طبق مصوب استاندار مازندران در سفر به فریدونکنار  قرار شد تکمیل  این مجتمع  از طریق اداره کل راه و شهرسازی  و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان انجام شود و فاز نخست آن شامل ساختمان اداری در سال ۱۴۰۱ و فاز دوم آن تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در هفدهمین سفر استانی دولت سیزدهم، روز جمعه ۲۰ اسفند وارد استان مازندران شد. بازدید از تعدادی طرح‌ اقتصادی و عمرانی و بازدیدهای سرزده، دیدار با اقشار مردم، دیدار با مجموعه کارشناسان ارشد محیط زیست و همچنین شرکت در شورای اداری استان در سفر یک‌روزه رئیس جمهور به مازندران برنامه‌ریزی شده بود.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید