کد خبر: 360441
۰
۰
نسخه چاپی

واحد علمی تخصصی شهرداری سنندج راه اندازی شد

به گزارش ایرنا، سید انور رشیدی شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در سنندج اظهار داشت: این واحد با هدف بهره مندی از توان نخبگان، فرهیختگان و اساتید دانشگاهی در حوزه شهر خلاق موسیقی، کمیته حفظ تپه ها و احیای چشمه ها، پویش سبز و دبیرخانه کتاب ایران راه اندازی شده است.

وی از نیروی انسانی خلاق، نخبه و توانمند به عنوان بزرگترین سرمایه هر جامعه نام برد و گفت: بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان ها برای رفع مشکلات و چالش های مدیریت شهری یکی از مهمترین اولویت های شهردار و شورای اسلامی شهر سنندج است.

شهردار سنندج یادآور شد: همچنین در آینده نزدیک با همکاری پارک علم و فناوری ساختمانی با عنوان "مرکز نوآوری چالش های مدیریت شهری" در سنندج راه اندازی می شود.

پروژه‌های سرمایه گذاری در دست اجرای شهرداری

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت سرمایه گذاری پروژه پارک نیشتمان به مساحت ۲۰ هکتار به مدت ۲۰ سال، از منابع طبیعی احاله مدیریت و فراخوان برای انجام کار مطالعاتی آن انجام شده است.

رشیدی با بیان اینکه مشاور این پروژه انتخاب شده و بعد از انجام کار مطالعاتی، بسته سرمایه گذاری آن آماده و فراخوان انتخاب سرمایه گذار داده می شود، گفت: پارک نیشتمان مشتمل بر پیست دوچرخه سواری، شهربازی روباز، کمپ گردشگری باغ گلها و غیره است.

وی افزود: پارک معلم با مالکیت شهرداری دیگر مورد سرمایه گذاری است که در مساحت ۳.۳ دهم هکتار در ورودی سنندج به سمت سقز احداث می شود و مشاور پروژه مشخص و قرارداد امضا شده است.

شهردار سنندج با بیان اینکه کار مطالعاتی این پروژه همزمان با پروژه نیشتمان انجام می شود گفت: با اجرای این پروژه ضمن حفظ و ارتقای سرانه فضای سبز رویکرد سرمایه گذاری دنبال می شود.

وی یادآور شد: ۲ پروژه تجاری و تجاری اداری هم در متراژ ۷۰۰ متر در دست اقدام است که کار مطالعاتی آن انجام و در آستانه صدور پروانه هستیم.

رشیدی اضافه کرد: بعد از صدور پروانه این پروژه به عنوان بسته سرمایه گذاری تعریف می شود که طبقه هم کف آن ۱۰۰ درصد تجاری است و در کنار این مهم چندین پروژه سرمایه گذاری در حوزه های مختلف دیگر تعریف شده است.


توسعه فضای سبز

شهردار سنندج در ادامه با بیان اینکه توسعه فضای سبز یکی از اولویت‌های مهم شهرداری سنندج است و پروژه های مختلفی در این راستا در سطح شهر تعریف شده است، گفت:مساحت فضای سبز عمومی سطح شهر سنندج با احتساب پارک های جنگلی حدود ۳۳۴ هزار هکتار است.

وی افزود: در حوزه فضای سبز ۱۰ هزار متر فضای سبز در نایسر و ۳ هکتار ورودی نایسر،   ۸ هکتار در ورودی حسن آباد و ۸ هکتار کمربندی حسن اباد برای شهرک های زاگرس، آبیدر و ویلاشهر و چندین پارک درون محله ای در سطح شهر در حال انجام است.

اجرای چند پروژه بزرگ عمران شهری

رشیدی در ادامه پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح آزادگان - کردستان، تکمیل پروژه کمربندی ۳۶ متری اسلام آباد و اتصال کمربندی اسلام آباد به تقاطع غیرهمسطح آزادگان - کردستان را از جمله طرح‌های در حال مطالعه و در دست اقدام شهرداری اعلام کرد.

وی به پروژه کمربندی ۳۶ متری اسلام آباد و نیاز اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریالی آن اشاره کرد و گفت: پروژه اتصال کمربندی اسلام آباد به تقاطع غیرهمسطح آزادگان - کردستان از پروژه های بسیار مهمی است که متاسفانه جدای از کمبود  ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار، دارای معارض است.

شهردار سنندج ادامه داد: پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح ورودی نایسر از دیگر طرح های در حال مطالعه شهرداری سنندج است که اجرای آن نقش مهمی در عمران شهری و کاهش ترافیک سنندج دارد، ضمن اینکه اجرای این پروژه‌های کلان با توجه به کمبود اعتبارات و درآمدهای شهرداری، نیازمند نگاه ملی است.

رشیدی افزود: در پروژه تعریض لاین خروجی پل قشلاق از سمت سنندج به همدان به طول ۳۰۰ متر به عرض ۹ متر، سه دهنه ۲۰ متری و ۲ دهنه ۵ متری، ۱۲ عدد ستون به ارتفاع پنج متر و اجرای روسازی انجام می شود که اتمام آن نیاز به تامین۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.

وی اظهار داشت: اجرای این طرح ها نقش مهمی در رفع گره های ترافیکی و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد خواهد داشت و بخش قابل توجهی از مطالبات مردم در حوزه ساماندهی ترافیک را پاسخ می دهد.

نوسازی ۴۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل درون شهری در سنندج

شهردار سنندج در ادامه گفت: عمرناوگان حمل و نقل شهری در سنندج ۱۴ سال است و  بازسازی و نوسازی این ناوگان به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس استاندارد جهانی به ازای هر یک هزار و ۱۰۰ نفر باید یک دستگاه اتوبوس فعال در سطح شهر وجود داشته باشد که بر اساس جمعیت سنندج، نیاز به ۴۰۰ اتوبوس برای رسیدن به این استاندارد داریم.

رشیدی اضافه کرد: طرح بازسازی و نوسازی ۴۰ دستگاه اتوبوس از محل اعتبارات داخلی و دولتی در سنندج کلید خورده و ۱۰ دستگاه اسکانیا از محل اعتبارات داخلی و ۸ دستگاه از محل اعتبارات دولتی، نوسازی شده است.

وی در ادامه به سهمیه شهرداری سنندج برای خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گریزی زد و گفت: ۸۰ درصد از اعتبار مورد نیاز برای نوسازی ناوگان عمومی از محل اعتبارات دولتی و ۲۰ درصد از محل اعتبارات شهرداری تامین خواهد شد.

ساماندهی ۴۰۰ معتاد متجاهر در سنندج

شهردار سنندج در ادامه گفت: در راستای مسوولیت اجتماعی و تحقق دستورات و تاکیدات رییس جمهور و وزیر کشور در سفر به کردستان در حوزه مقابله و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به ویژه ساماندهی معتادین متجاهر، شهرداری بلافاصله وارد فاز عمل شده است.

وی افزود: ساماندهی ۴۰۰ معتاد متجاهر در قالب مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ در سنندج کلید خورده که هم اکنون در حال آماده‌سازی و تجهیز آن هستیم.

وی اضافه کرد: با هدف ایجاد بسترهای لازم برای بازگشت این افراد به جامعه در جوار این مرکز، کارگاه‌های آموزشی راه‌اندازی می‌شود و این افراد همزمان با روند درمان، مهارت‌های حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف را فرا می‌گیرند و جذب بازار کار خواهند شد.

بروزرسانی حقوق پرسنل و پرداخت مطالبات پیمانکاران

شهردار سنندج از بروزرسانی حقوق پرسنل و پرداخت مطالبات پیمانکاران به عنوان دیگر اقدام مهم طی ماه های گذشته در مجموعه شهرداری سنندج با کمک و حمایت شورای شهر خبر داد و گفت: با برنامه ریزی که صورت گرفت بروزرسانی پرداخت پرسنل به عنوان یکی از مهمترین مشکلاتی که همواره مدیریت شهرداری سنندج را در گذشته به شدت درگیر خود گرفته بود رفع شد.

وی افزود: در کنار بروزرسانی حقوق پرسنل، اعمال افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگری که وزارت کار اعلام کرد در شهرداری سنندج اعمال شده که رضایتمندی بسیار خوبی را در بین پرسنل کارگری این نهاد ایجاد کرده است.

رشیدی اظهار داشت: توجه ویژه به ورزش به ویژه ورزش محلات خواهیم داشت ورزش محلات را راه اندازی خواهیم کرد و در نخستین گام مسابقات فوتبال ساحلی  را برگزار می کنیم.

وی اضافه کرد: زمین های ورزشی سطح شهر در راستای توسعه هرچه بیشتر نشاط و شادابی در بین شهروندان در آینده نزدیک احیا می شود.

شهردار سنندج همچنین در ادامه با بیان اینکه خبرنگاران چشم بینا و حلقه ارتباط بین مردم و مسوولان هستند، افزود: وجود خبرنگاران در کنار خود را مایه خیر و برکت می دانیم و معتقدیم بهره گیری از ظرفیت رسانه ها در راستای پیشبرد اهداف در حوزه خدمات بهتر به شهروندان امری ضروری است.

وی از شهرداری به عنوان ویترین خدمات در سطح شهر نام برد و اظهار داشت: با دیدگاه وظیفه اجتماعی و فرهنگی به مدیریت شهر نگاه می کنیم و تمام توان خود را برای بهره مندی عادلانه شهروندان از خدمات مختلف بکار بسته ایم.

خبرنگاران مشاور شورا و شهرداری باشند

رییس شورای اسلامی شهر سنندج هم در این مراسم گفت: شهرداری عرصه فوق العاده وسیع و پرکاری است لذا خبرنگاران باید جدا از انعکاس اقدامات، به عنوان یک مشاور در کنار شورا و شهرداری باشند.

فرهاد میمنت آبادی با بیان اینکه هر قیام و انقلاب ۲ چهره و ۲ نماد دارد یکی خون و یکی پیام است، افزود: برای هر انقلابی عده ای باید خون بدهند و عده ای برای زنده ماندن و گم نشدن آن خون باید پیام رسان باشند.

وی به نقش مهم حضرت زینب در قیام عاشورایی امام حسین(ع) گریزی زد و گفت: اگر به واسطه پیام رسانی جامع و ارزشمند حضرت زینب نبود قیام عاشورا در کربلا خاموش می شد و اثری از آن باقی نمی ماند.

رییس شورای اسلامی شهر سنندج اظهار داشت: جایگاه خبرنگار یک جایگاه ویژه ای است اگر از بعد اعتقادی به موضوع نگاه کنیم خداوند پیامبران را به عنوان پیغامبر در راستای رشد جامع بشریت بر جامعه بشری فرستاده است.

وی با عنوان اینکه توسعه در ابعاد مختلف دسترنج خبرنگار است، گفت: مهندسی افکار عمومی توسط رسانه انجام می شود و موتور محرکه جامعه اصحاب رسانه هستند.

میمنت آبادی در ادامه اظهار داشت: دست شهردار را برای خدمت رسانی به مردم نجیب سنندج در ابعاد مختلف باز گذاشته ایم و در این دوره از فعالیت اعضای شورای ششم تمام مصوبات شهرداری با رای قاطع تصویب می شود.

وی با بیان اینکه حوزه شهرداری و شورای شهر حوزه وسیعی است و شهرداری پیشانی خدمت رسانی نظام به مردم است، گفت: شهرداری عرصه فوق العاده وسیع و پرکاری است که خبرنگاران باید جدای از انعکاس اقدامات، به عنوان یک مشاور در کنار شورا و شهرداری باشند.

رییس شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه شهروندان شهر فرهنگی سنندج، سزاوار بهترین خدمات در تمام حوزه ها هستند، افزود: مشکلات مختلف در حوزه ترافیک داریم که برنامه های مختلفی برای رفع آن در دست اقدام است.

در ادامه این آیین از تعدادی از خبرنگاران استان به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار تجلیل شد.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید