امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 360445
۰
۰
نسخه چاپی

میزبانی گیلان از هفته داغ: لزوم مدیریت مصرف برق

 به گزارش ایرنا، رشت امروز یکشنبه دمای ٣٥ درجه ای زا تجربه خواهد کرد که در برخی نقاط استان دمای هوا نیز از این فراتر خواهد رفت. البته دمای پیش بینی هواشناسی در فضای سایه اندازه گیری می شود و در زیر نور افتاب این میزان دما چهار تا پنج درجه سانتیگراد بیشتر خواهد بود.

براساس جدول پیش بینی هواشناسی گیلان؛ تا پایان هفته جاری، استان با جوی پایدار، آسمانی غالبا صاف و آفتابی ،گاهی افزایش ابر و روند افزایش دما روبرو است؛ ضمن اینکه گاهی با شکل گیری جریانات ناپایدار، رگبار پراکنده و رعد و برق در استان دور از انتظار نیست.

هواشناسی گیلان افزایش دمای احساسی( تاثیر توام رطوبت و دما )، افزایش مصرف حامل های انرژی ( آب و برق) ، گرمازدگی و احتمال خسارت به محصولات باغی و کشاورزی را از مخاطرات فعالیت این سامانه از امروز یکشنبه تا جمعه پیش رو ( پایان هفته) عنوان کرده است.
روابط عمومی برق منطقه ای گیلان نیز با ارسال پیامک های متوالی از مردم خواسته است با صرفه جویی در مصرف برق خدمتگزاران خود را در تامین برق مطمئن و بدون خاموشی یاری دهند. 
گیلان بدلیل اقلیم و شرایط شرجی شرایط سختی را در گذران روزهای تابستان طی می کند و مدیران حوزه برق استان با تاکید بر اینکه شرایط دشوار برق به اتمام نرسیده  و گرما در پیش است از دستگاه های دولتی و مردم می خواهند نحوه درست از برق را مورد اهتمام قرار دهند.

تاکید وزیر در صرفه جویی برق همزمان با گرم شدن استان های شمالی 
به گزارش روابط عمومی برق منطقه ای گیلان، وزیر نیرو با اشاره به افزایش ۵ درصدی تقاضای مصرف برق نسبت به سال گذشته، گفت: محور برنامه‌های مختلف وزارت نیرو برای عبور موفق از تابستان، بر اساس اقدامات صنعت برق و همکاری و صرفه‌جویی مردم است که ضرورت دارد این همکاری ادامه یابد.

علی اکبر محرابیان با اشاره به شرایط سخت صنعت برق در وضعیت کنونی آب و هوایی کشور، افزود: متوسط دمایی کشور نسبت به سال گذشته یک درجه بیشتر شده و در برخی نقاط مانند استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و حتی شمالغرب کشور ۴ الی ۵ درجه افزایش دما را شاهد هستیم.
محرابیان ادامه داد: برای هفته جاری هم پیش‌بینی می‌شود که شهرهای شمالی کشور شاهد افزایش دما باشند و در این صورت باعث افزایش مصرف برق خواهد شد.
وزیر نیرو با اشاره به لزوم تداوم همکاری مردم در زمینه صرفه‌جویی مصرف برق خاطرنشان کرد: اگر همکاری و صرفه‌جویی مردم مانند روزهای ابتدایی تابستان امسال تداوم داشته باشد، از روزهای باقیمانده تابستان نیز با کمترین مشکل عبور خواهیم کرد چرا که در حال حاضر نیازمند همکاری مردم و صرفه‌جویی آن‌ها هستیم.

مشترکینی که الگوی مصرف را رعایت کنند شامل هیچ‌گونه افزایش نرخی نخواهند شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت: وفاق و همدلی مسئولان استان و همکاری خوب مردم در استان گیلان برای گذر از پیک شایسته تقدیر است.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برقگیلان محمد تقی مهدی زاده تاکید کرد: امسال تمام تلاش مسئولان استان، برای مدیریت بهینه مصرف برق در گیلان به صورت عملیاتی و جهادی در راستای رضایتمندی مردم بوده تا شرایط پایدارتری نسبت به گذشته فراهم شود و این موضوع مهم در کنار تلاش شبانه روزی کارکنان توزیع برق گیلان و مردم شریف استان تجربه ای موفق و بی نظیر را رقم زد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان به طرح عادلانه سازی یارانه ها اشاره کرد و گفت: بر پایه دستورالعمل ابلاغی از سوی شرکت توانیر، استان گیلان در منطقه گرمسیری چهار قرار دارد و الگوی مصرف برق خانگی در این استان در ماه‌های گرم سال (۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور) تا ۴۰۰ کیلووات ساعت و برای ماه‌های عادی یا غیر گرم سال، تا ۲۰۰ کیلووات ساعت تعیین شده است.
مهدی زاده خاطرنشان کرد: بر این مبنا اگر مشترکان برق بتوانند در ماه‌های گرم سال مصرف خود را نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش داده و به زیر الگوی مصرف برسانند، به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف معادل قیمت تامین برق یعنی ۵۰۰ تومان پاداش گرفته و از دولت بستانکار می‌شوند.
وی درخصوص افزایش بهای برق پرمصرف‌ها نیز اظهار داشت: برای مثال اگر مشترک خانگی تا ۱.۵ برابر الگو مذکور در ماه مصرف داشته باشد (برای مصارف مازاد بر الگو) ملزم به پرداخت ۱.۵ برابر قیمت تامین برق می‌باشد و اگر از ۱.۵ تا ۲ برابر الگو برق مصرف کند (برای مصارف مازاد بر الگو) ۲.۵ برابر قیمت تامین برق برای وی محاسبه می‌شود و اگر میزان مصرف برق او از ۲ برابر الگو بیشتر باشد، (برای مصارف مازاد بر الگو) ۳.۵ برابر قیمت تامین برق برای او محاسبه خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع برق گیلان گفت: مشترکینی که الگوی مصرف را رعایت کنند شامل هیچ‌گونه افزایش نرخی نخواهند شد .
وی در حوزه چالش های پیش رو خاطرنشان کرد: متاسفانه شرایط آب و هوایی استان شامل رطوبت بالا و بحران های جوی نظیر بارش های برف سنگین و طوفان های فصلی و... موجب فرسودگی شبکه های برق در گیلان می شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق گیلان ضمن تاکید بر اینکه گیلان یکی از فرسوده ترین شبکه های برق در کشور را دارد افزود: متاسفانه طی دو دهه اخیر و با توجه به عدم جذب منابع و اعتبارات لازم، شاهد انباشت فرسودگی شبکه ها بویژه در حوزه شبکه های فشار ضعیف در استان هستیم.
مهدی زاده تصریح کرد : این شرکت اقداماتی را در راستای افزایش پایداری شبکه و استمرار آن بعمل آورده است که از آن جمله می توان به اجرای منظم و صحیح طرح تاب آوری بر روی خطوط فشار متوسط و جایگزینی شبکه های سیمی فرسوده سیمی با کابل خودنگهدار اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان مزایای شبکه با کابل خودنگهدار را ارتقاء مبلمان شهری، جلوگیری از استفاده برق‌های غیر مجاز و عدم امکان سرقت انرژی از شبکه، کمک به محیط زیست و اکوسیستم و همچنین پایداری  شبکه در بحران های احتمالی دانست .
مهدی زاده گفت: تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان گیلان از نعمت برق بهره مند هستند و تعداد محدودی از آنها تنها به دلیل محدودیت های زیست محیطی و واقع شدن در مناطق جغرافیایی خاص و تحت نظارت سازمان منابع طبیعی و محیط زیست استان امکان واگذاری انشعاب و احداث خطوط توزیع برق در آنها میسر نیست که به همین جهت با استفاده از تکنولوژی نوین فتوولتائیک و پنل های خورشیدی نسبت به برق دار نمودن بسیاری از آنها اقدام شده است .
رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع برق گیلان در ادامه به سامانه “برق من” اشاره و بیان کرد: مشترکان برق با نصب اپلیکیشن برق من و ورود به این سامانه می‌توانند علاوه بر امکان پرداخت آنلاین صورتحساب از تمامی خدمات شرکت توزیع نیروی برق گیلان بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات و امورهای توزیع برق بصورت غیرحضوری بهره‌مند شوند.
گیلان بدلیل اقلیم و شرایط شرجی شرایط سختی را در گذران روزهای تابستان طی می کند و مدیران حوزه برق استان با تاکید بر اینکه شرایط دشوار برق به اتمام نرسیده از دستگاه های دولتی و مردم می خواهند نحوه درست از  برق را مورد اهتمام قرار دهند.

هدف از برنامه های مدیریت مصرف، خوب مصرف کردن و اجتناب از بد مصرف کردن است؛لذا بر اساس توصیه های انجام شده کارشناسان در این راستا از مردم خواسته شده درجه کولر منزل و محل کار خود را  روی ۲۵ و بالاتر تنظیم کنند.
همچنین برای جلوگیری از خاموشی های احتمالی توصیه شده است، از استفاده همزمان لوازم برقی پرمصرف مانند کولر گازی ، ماشین لباس شویی ، اتو ، جاروبرقی و دیگر وسائل برقی خودداری شود.
در همین راستا استفاده از روشنایی طبیعی توصیه شده و استفاده از لوازم پر مصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، جارو برقی در ساعات پیک(۱۲تا۱۷ و ۲۰تا۲۴) منع شده است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید