کد خبر: 360471
۰
۰
نسخه چاپی

برنامه های فرهنگی در اردوگاه ها و محل اسکان زائران اربعین اجرا شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان ایلام با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و استاندار ایلام افزود: تلاش در راستای آگاهی بخشیدن به زوار حسینی یک امر مهم است و باید تلاش شود زائر یک زیارت با معرفت داشته باشد.

وی ادامه‌ داد: زائران کشور سفیران جمهوری اسلامی هستند که باید حامل پیام انقلاب و نظام اسلامی باشند.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: باید به گونه ای تلاش شود برنامه های اجرایی را متناسب با شرایطی که در استان داریم تدوین و برنامه ریزی شود، از سوی دیگر برای خادمان موکب ها و جوانان و نوجوانان که در موکب ها خدمت رسانی می کنند در راستای معرفت افزایی آنان تلاش کنیم.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه زمینه نماز اول وقت و پخش اذان را در موکب ها در ایام اربعین حسینی فراهم کنیم و فضای مناسب برای اقامه نماز فراهم شود، یادآور شد: زمانی که زوار در استان ایلام حضور می یابند با توجه به جمعیتی که در استان حاضر می شود باید زمینه اسکان آنان را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) و نهضت عاشورا یک حرکت تاریخ ساز فرهنگی بوده است، گفت: یکی از نیازهای ما در زمان اسکان زوار اربعین حسینی در اردوگاه ها و توقفگاه ها برنامه های فرهنگی از جمله اجرای برنامه های دینی است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: فلسفه شهادت امام حسین (ع) برای آگاهی بخشی به جامعه بود و اباعبدالله (ع) جان خود را فدا کرد تا انسان ها را از گمراهی نجات دهد.

کریمی تبار بیان کرد: این آگاهی بخشی از ثمرات شهادت حضرت امام حسین (ع) بوده است و باید تلاش کرد زیارت با معرفت در هنگام حضور زوار در کنگره بزرگ اربعین حسینی فراهم شود.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید