استقبال مردم مهاباد از تزریق دُز یادآور واکسن کرونا بسیار پایین است

به گزارش ایرنا، بهاء الدین حسینی روز یکشنبه در یک نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: در حالی که در خیزهای قبلی در این شهرستان روزانه ۶ هزار و ۵۰۰ واکسن تزریق می شد این آمار متاسفانه به دلیل عادی انگاری مردم به حدود ۵۰ دُز در روز کاهش یافته است.

وی افزود: در مجموع در این شهرستان بیش از ۴۳۰ هزار دز واکسن کرونا تزریق شده است که به ترتیب ۱۸۹ هزار و ۴۰۰ مورد دز نخست، ۱۶۷ هزار و ۷۵۰ مورد دز دوم، ۷۱ هزار و ۸۶۰ مورد دز سوم و حدود هزار و ۹۰۰ مورد دز چهارم است.

رییس شبکه بهداشت و درمان مهاباد اضافه کرد: در مجموع در این شهرستان ۷۶ درصد نوبت اول، ۶۷/۳ درصد نوبت دوم، ۲۸/۸ درصد نوبت سوم و ۷۵ صدم درصد نیز نوبت چهارم را تزریق کرده اند.

حسینی ادامه داد: با توجه به شروع موج هفتم کرونا در کشور و خطر افزایش ابتلا، بستری و مرگ و میر، به شهروندان توصیه می‌شود در اسرع وقت جهت دریافت نوبت واکسن یادآور خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: تمام افراد ۱۸ سال به بالا که حداقل ۶ ماه از نوبت دوم یا سوم واکسن کرونای آنها گذشته است، می توانند از واکسن‌های موجود به عنوان نوبت سوم یا چهارم استفاده کنند و ممنوعیتی در این زمینه وجود ندارد چرا که سطح ایمنی بدن کاهش می‌یابد.

حسینی با بیان اینکه مهاباد هم اینک در شرایط زرد کرونایی قرار دارد، گفت: ۸۱ واحد بهداشتی شامل ۶۳ خانه بهداشت روستایی، ۱۷ پایگاه سلامت و یک ستاد بهداشت هم اکنون در این شهرستان آماده تزریق واکسن کرونا هستند.

وی واکسن های تزریقی را شامل «سینوفارم» و «اسپایکوژن» عنوان کرد و افزود: تزریق واکسن در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همچنان مهم ترین راه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا محسوب می‌شود که باید مورد توجه شهروندان قرار بگیرد.

رییس شبکه بهداشت و درمان مهاباد با بیان اینکه عده ای تصور می‌کنند کرونا تمام شده است، یادآور شد: این دیدگاه صحیح نیست چرا که کرونا همچنان افراد را بیمار کرده و قربانی می گیرد به طوری که سرعت انتقال ویروس کرونا در سویه‌های جدید بالاست و عادی انگاری شهروندان و امتناع از تزریق دُز یادآور واکسن می‌تواند شرایط رت به سوی قرمز کرونایی سوق دهد.

به گزارش ایرنا، در شهرستان مهاباد با جمعیت ۲۵۷ هزار نفر تاکنون ۶۱۵ نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید