کد خبر: 360499
۰
۰
نسخه چاپی

دمای هوا در مازندران به ۳۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد

به گزارش ایرنا، طبق پیش‌بینی هواشناسی، هوای مازندران از امروز تا پایان هفته گرم و شرجی خواهد بود و این افزایش دما بویژه از فردا یکشنبه تا روز پنجشنبه هفته جاری در مناطق مرکزی و شرقی محسوس‌تر از سایر نقاط است.

هواشناسی پیش‌بینی کرد که دمای هوا در طی این مدت در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای بین ۳۲ تا ۳۶ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین ۲۷ تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود و بیشترین میزان افزایش دما نیز مربوط به روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه است.

مطابق این پیش‌بینی دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی مازندران در طی این مدت به ۳۴ تا ۳۶ و در مناطق غربی نیز به ۳۰ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد و مناطق ییلاقی و کوهستانی نیز همانند مناطق جلگه‌ای هوای گرمتری را تجربه خواهند کرد و بیشترین میزان افزایش دما نیز مربوط به ارتفاعات کجور نوشهر است.دمای کجور بویژه در دو سه روز آینده روند افزایشی خواهد داشت و دمای هوای این منطقه به ۳۱ تا ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد.

هواشناسی شراط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی ، صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش نسبی دما با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۳۱ تا ۳۵ و در ارتفاعات نیز بین ۲۷ تا ۳۲ درجه سلسیوس پیش بینی کرده است.

آسمان مازندران از روز دوشنبه تا روز پنجشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با تداوم هوای گرم و شرجی پیش بینی شده است. دمای هوا نیز در طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه ای بین  ۳۲ تا ۳۷ و در ارتفاعات نیز بین ۲۷ تا ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

هواشناسی، شرایط جوی مازندران در روزهای جمعه و شنبه آینده را صاف تا نیمه ابری همراه با کاهش نسبی شدت گرما بویژه در ارتفاعات پیش‌بینی کرد. دمای هوا نیز در طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۳۰ تا ۳۴ و در ارتفاعات نیز بین ۲۶ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر متغییر خواهد بود.

داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که دشت ناز ساری با ثبت دمای ۳۴.۴ و کلاردشت و آلاشت با ۲۶.۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌تر مناطق استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۳۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته ۲ درجه افزایش نشان می‌دهد.

وضعیت دریای خزر نیز امروز نسبتا مواج و فردا با موج کوتاه پیش‌بینی شده است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید