کد خبر: 360513
۰
۰
نسخه چاپی

قم باید قطب پوشاک ایرانی اسلامی شود

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ما از روابط عمومی سازمان صمت قم، اکبر ابدالی در نخستین همایش صنعت پوشاک قم در سالن همایش ونوس با اشاره به پیشرفت صنعت پوشاک قم، بیان کرد: در حوزه برندینگ، تبلیغات و بسته بندی هنوز جای کار بسیاری مانده است.

وی با بیان اینکه باید یک طرح جامع برای صنعت پوشاک قم تدوین شود، عنوان کرد: همچنین در این حوزه باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها نیز استفاده شود.

رییس سازمان، صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه از اهمیت بسیاری برخوردار است، مطرح کرد: برند پارچه قم باید دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر طرح جامع و افق فعالیت‌ها مشخص شود، می‌توان در حوزه حمایتی نیز به صورت مشخص‌تر فعالیت داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم نیز در این همایش تاکید کرد: قم باید کانون تولیدات فاخر شود.

محسن امیدیان گفت: در حوزه سیاست‌گذاری صنعتی و حمایت تسهیلاتی زمینه این اتفاق در قم فراهم است. 

وی با اشاره به اینکه برای عمل به رسالت خود در هر حوزه باید پیشینه آن را بررسی کنیم، اظهار کرد: چند صد قلم پارچه در شهر سوخته زابل پیدا شده است که از قدمت تاریخ نساجی در کشور خبر می‌دهد.

وی با بیان اینکه عقب‌افتادگی‌هاییدر حوزه پوشاک و نساجی داریم که باید جبران شود، عنوان کرد: زمانی که اقوام مختلف ایرانی در جشنواره‌های سالیانه و آئینی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، لباس سنتی هر قوم نماد آن قوم است. 

امیدیان با اشاره به اینکه مسئولیت اصلی در حوزه نمادسازی پوشاک ایرانی بر عهده دولت است، مطرح کرد: در بخش دولتی و حاکمیتی دچار غفلت شده‌ایم، چراکه محصولات مبتنی بر آموزه‌های ملی و اسلامی تاکنون تولید نشده است.

وی با تأکید بر اینکه در فرهنگ ایرانی و اسلامی پوشیدگی و آراستگی در کنار یکدیگر هستند، عنوان کرد: متأسفانه وضعیت کنونی جامعه از این پوشیدگی و آراستگی بهره نبرده است.

وی ادامه داد: البته تولیدکنندگان در این راستا تقصیر کار نیستند، چراکه آن‌ها تولیدات خود را متناسب با ذائقه مردم در جامعه انجام می‌دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همچنین ابراز کرد: صنایع و صنایع کوچک دارای اهمیت بسیاری هستند که باید حمایت‌های لازم از آن‌ها انجام شود.

منبع: ایرنا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید