کد خبر: 360579
۰
۰
نسخه چاپی

مقام استانی در زنجان: این استان با کمبود فضای آموزشی مواجه است

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد خداوردی روز یکشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، به موضوع تکمیل فضاهای آموزشی همگام با گسترش جمعیت شهرک های اقماری شهر زنجان افزود: در سال ۹۹، بابت مبادله موافقت نامه و بررسی های انجام گرفته مشخص شد که فضاهای آموزشی در این شهرک ها کافی نیست و باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

وی اضافه کرد: طی جلسه بین بخشی اعلام شد که ۷۶۲ کلاس در پنج شهرک اقماری زنجان تا پایان سال ۹۹ کسری وجود دارد واگر به جمعیت ۱۴۰۴ برسیم به ۲۴۳ کلاس درس نیز نیاز است تا پوشش کامل داده شود.

این مسوول با بیان اینکه در آن مقطع محاسبه شد که اگر بخواهیم ۷۶۲ کلاس به قیمت ثابت احداث کنیم،  ۳۰۵ میلیاردتومان اعتبار نیاز است، ادامه داد: اگر امروز بخواهیم این برنامه را دنبال کنیم نیاز به  ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داریم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برآوردهای انجام گرفته تعداد دانش آموزان ابتدایی در پنج شهرک اقماری گلشهر، پونک، شهر آرا، ثمین و کوی خرداد زنجان در سال تحصیلی ۹۹ -۱۴۰۰، ۱۵ هزار و ۷۲۸ نفر بود، اظهار داشت: تعداد دانش آموزان دوره اول متوسطه پنج هزار و ۷۶۹ و دوره دوم متوسطه چهار هزار و ۷۱۹ نفر برآورد شده بود.

معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان ادامه داد: طبق پیش بینی ها تعداد دانش آموزان ابتدایی در پنج شهرک اقماری یاد شده شهر زنجان در سال تحصیلی ۱۴۰۴- ۱۴۰۵ به ۱۹ هزار و ۶۶۰ نفر، دوره متوسطه اول ۱۰ هزار و ۲۰۸ و دوره دوم متوسطه نیز پنج هزار و ۸۹۷  دانش آموز خواهد رسید.

وی اضافه کرد: چکیده کار کارشناسی به این مهم منتج شد که ۴۰۲ کلاس درس در مقطع ابتدایی، ۱۹۶ کلاس درس در دوره اول متوسطه و ۱۶۴ کلاس درس با تراکم ۳۰ نفر دانش آموز در دوره دوم متوسطه برای شهرک های یاد شده نیاز است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

منبع: https://www.irna.ir/news/84853164/مقام-استانی-در-زنجان-این-استان-با-کمبود-فضای-آموزشی-مواجه-است

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید