کد خبر: 360583
۰
۰
نسخه چاپی

تحقق سیاست کاهش جمعیت کیفری نباید با افراط و تفریط همراه باشد

به گزارش خبرنگار ایرنا،  علی شعبانی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل زندان های استان قزوین که در سالن عدالت دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: یکی از سیاست های قوه قضاییه کاهش جمعیت کیفری است و دستگاه قضایی استان نیز این رویکرد را با جدیت دنبال می کند.

وی همچنین افزود: سازمان زندانها مسوولیت سنگینی دارد و در سند تحول دستگاه قضایی آمده است، که کاهش جمعیت کیفری در دستور کار قرار گیرد بنابراین برنامه ریزی همه مسئولان قضایی در مسیر کاهش جمعیت کیفری است.

مقام ارشد قضایی استان قزوین در ادامه بیان داشت: در اجرای این کار نباید دچار افراط و تفریط شد و با پیشنهاد بیش از حد عفو و آزادی مشروط و استفاده از پابند زمینه افزایش جرم را مهیا کنیم بلکه سیاست ها باید درست اعمال شود و کسانی از زندان خارج شوند که در مسیر اصلاح قرار گرفتند و بدون شک تحقق این سیاست به هر قیمت، می تواند تبعات داشته باشد.

شعبانی همچنین تصریح کرد: کسانی که استحقاق آزادی دارند باید از مساعدت دستگاه قضایی استفاده کنند و نظم جامعه نیز برهم نخورد.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان از تلاش و زحمات مدیرکل سابق زندان های استان تقدیر کرد و گفت: مدیریت جدید هم با تجربه هستند و باید نواقص را برطرف و نقاط مثبت را تقویت کنند تا کارها در مسیر مطلوب شدن برود.

گفتنی است در این مراسم از زحمات حمیدرضا جهانگیری تقدیر و فرهاد بهرامی به سمت مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان قزوین منصوب شد.

منبع: ایرنا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید