کد خبر: 360587
۰
۰
نسخه چاپی

استاندار گیلان: عزم دولت مردمی بهره‌مندی درست از سرمایه‌های اجتماعی است

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی عصر یکشنبه در همایش روز ملی تشکل ها در تالار مرکزی رشت اظهار داشت: باید از ظرفیت های تشکل های مردم نهاد به عنوان سرمایه های اجتماعی در توسعه استان گیلان استفاده کنیم. 

نماینده عالی دولت در استان گیلان افزود: اگر چه در دولت مردمی در کنار مردم و با آنان هستیم، اما تشکل های مردم نهاد توانسته اند به عنوان قدرت مردمی در کشور و استان ما، نقطه قوتی برای حمایت ها در تمام شرایط باشند.

وی با یادآوری تلاش های کادر درمان در دوران شیوع کرونا اظهار داشت: تشکل های مردم نهاد در کنار کادر بهداشت و درمان بسیار نقش آفرینی کردند که تلاش هایشان را فراموش نکرده ایم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در کنار تشکل ها می توانیم اقدامات خوبی انجام دهیم از مدیران کل و فرمانداران استان خواست تا از فرصت بهره مندی از تشکل های مردمی استفاده شود و در شکوفایی ظرفیت ها اهتمام کنند.

عباسی با تاکید بر ضرورت توجه به خواسته های تشکل های مردم نهاد افزود: همانطور که خانه های هلال در روستاهای استان تشکیل شد هر شهرستان در گیلان، یک خانه سمن در اختیار تشکل های مردم نهاد قرار دهد.

استاندار گیلان همچنین از دست اندرکاران مربوطه خواست تا فرآیند صدور مجوز را برای تشکل های مردم نهاد طولانی نکنند.

موفقیت در رفع مشکلات با اتکا به ظرفیت های مردمی 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به نقش تاثیرگذار تشکل های مردمی گفت: رفع مشکلات در بخش هایی از جمله اقتصاد و معیشت، بدون مشارکت مردمی و ظرفیت های اجتماعی امکان پذیر نخواهد بود و دولت سیزدهم به این مهم اعتقاد راسخ دارد. 

محمدمصطفی پور نیز در همایش روز ملی تشکل ها در تالار مرکزی رشت اظهار داشت: هیچ دولتی در جمهوری اسلامی بدون اتکاء به ظرفیت های مردمی نمی تواند تمامی مشکلات را مرتفع کند.

وی با بیان اینکه مشارکت اجتماعی در استان گیلان مطلوب است، افزود: افرادی در گیلان نیستند، اما در تشکل های مردم نهاد استان نقش آفرینی دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی گیلان با اشاره به تاکید نماینده عالی دولت در استان بر توجه به تشکل های مردم نهاد بیان داشت: استاندار گیلان همواره به این مهم تاکید دارند که بستر و فضایی را برای نقش آفرینی تشکل و ظرفیت های مردمی مهیا کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار گیلان نیز در این همایش گفت: گیلان دارای ۴۰۰ تشکل مردم نهاد است.

پریسا خیرخواه با اشاره به مشارکت تشکل های مردم نهاد در بخش های مختلف اظهار داشت: تشکل های مردمی در کنار دولت مردمی، احساس مسئولیت می کنند که جای قدردانی دارد. 

در پایان همایش روز ملی تشکل ها در استان گیلان تعدادی از تشکل های مردم نهاد منتخب تقدیر شدند.

اولین نمایشگاه دستاوردهای سازمان های مردم نهاد گیلان از ٢٣ تا ۲۵ مرداد در خیابان شهید انصاری جنب بوستان ملت رشت تالار مرکزی این شهر از ساعت هشت صبح تا ٢٠ برای بازدید علاقه مندان دایر است.

در این نمایشگاه برگزیده ای از فعالیت موسسات مردم نهاد گیلان در حوزه هایی از جمله اجتماعی، فرهنگی و کارآفرینی به نمایش گذاشته شده است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید