کد خبر: 360590
۰
۰
نسخه چاپی

معاون استاندار همدان: رسانه مهم‌ترین ابزار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن رضانیا روز یک‌شنبه در ستاد گرامیداشت چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس استان همدان، افزود: زیبایی فرهنگ ایثار در دوران دفاع مقدس باید در عرصه و صحنه زندگی مردم ورود کند به نحوی که جوانانی که آن دوران را ندیدند نیز به خوبی آن را حس کنند.

وی اظهار داشت: دفاع مقدس را مردم اداره کردند بنابراین برای ماندگاری این گنجینه عظیم، مردم باید پای کار بیایند.

رضانیا تصریح کرد: اگر مردم وارد برنامه‌ریزی‌های هفته دفاع مقدس شوند، صحنه‌های زیبایی همچون دهه اول محرم امسال خلق خواهد شد.

وی با اشاره به اظهارات اخیر یکی از سران فتنه، تاکید کرد: وقتی این آدم پلید پس از عاشورای حسینی اظهار نظر کرد، مردم در یک اتفاق بزرگ با حضور در صحنه، عشق و ارادت خود را به امامت و ولایت و ائمه اطهار(ع) نشان دادند و یک بار دیگر سرمایه اجتماعی نظام با امامت و ولایت پیوند خورد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان ادامه داد: حضور مردم در این مناسبت‌ها و این صحنه‌ها موجب رشد و افزایش سرمایه‌های اجتماعی می‌شود.

وی افزود: به یک آدم سقوط کرده ماموریت داده می‌شود تا سیاهی‌ها را محو کند و تحت شعاع قرار دهد و حرف‌های بی ارزشی که در شان خودش هست را نثار قهرمان ملی و بزرگ ما کند، اما مردم با حضور خود این نیرنگ را به طور کانل خنثی کردند.

رضانیا گفت: هفته دفاع مقدس از نقاط قوت، اقتدار و عزت نظام است و برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این هفته باید با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های مرتبط اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن ستاد بزرگداشت این هفته را تشکیل دهند، اظهار داشت: کلیات برنامه‌های این هفته به تصویب رسیده است و پیشنهادات اعضای ستاد برای برگزاری بهتر برنامه‌ها نسبت به سال‌های گذشته ارائه می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت کمی ضعیف عمل شده و از ابزارهایی که این فرهنگ را تقویت می‌کند به خوبی استفاده نشده است.

وی ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت را به هفته دفاع مقدس خلاصه نکنیم و این فرهنگ را باز کنیم و با حمایت بیشتر، مصادیق آن را گسترش دهیم.

رضانیا تصریح کرد: نسل جوان باید با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شود و این فرهنگ باید در عمق زندگی مردم نفوذ کند. 

وی خاطرنشان کرد: سفر رییس جمهور و هیات دولت به همدان به عنوان یک برنامه نمونه کشوری شناخته شد که حاصل هماهنگی مسوولان و مدیران بود که دست در دست هم برنامه‌ها را مدیریت کردند.

رضانیا افزود: مدیریت ارشد استان به عنوان یک قوه عاقله پشت این برنامه بود و یک موج متحد را برای انجام خوب برنامه‌های این سفر پر برکت ایجاد کرد.

وی ادامه داد: با اذعان و ارزیابی نهاد ریاست جمهوری و شخص رییس جمهور، سفر دولت به استان همدان یکی از منظم ترین سفرهای استانی بود که امیدواریم مصوبات این سفر نیز به خوبی اجرا شود.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید