کد خبر: 360592
۰
۰
نسخه چاپی

نخستین همایش و نمایشگاه ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اراک برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید « فرامرز مهاجرانی» روز یکشنبه در نشست کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی این همایش در جمع خبرنگاران افزود: این همایش و نمایشگاه ۲۰ و ۲۱ مهرماه امسال در فرهنگسرای شهر اراک برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: همه تلاش‌ها به کار گرفته شده که وزرای اقتصاد و صمت در کنار سایر مسئولان ملی و استانی در این همایش حضور داشته باشند.

سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک ادامه داد: نمایشگاه صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شهری نیز همزمان با این نمایشگاه برپا می‌شود.

مهاجرانی اظهار داشت: به دلیل اهمیت این موضوع، ریاست شورای سیاست‌گذاری این همایش را استاندار مرکزی و ستاد اجرایی را شهردار اراک برعهده دارند و مسئولیت دبیرخانه این همایش نیز با سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک است.

وی اظهار داشت: اراک باوجود دارا بودن پتانسیل و ظرفیت‌های بالا در بخش‌های فرهنگی، تاریخی و سایر حوزه‌ها، یک شهر ساکت و کم سر و صدا است و مفاخر، فرهیختگان و اتفاقات خوب این شهر کمتر معرفی شده است.

سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک افزود: اراک مفاخر چون امیرکبیر و قایم مقام فراهانی را دارد که اگر این مفاخر در شهرهای دیگر بودند زمینه‌های جذب گردشگری فراوانی را ایجاد کرده بودند و توجه به این مهم امری ضروری است.

مهاجرانی اظهار داشت: تالاب میقان اراک یک ظرفیت کم نظیر و جزو ۱۰ تالاب برتر کشور است و توجه به این پتانسیل بزرگ و معرفی بیشتر آن نیز در جذب سرمایه‌گذار نقش موثری دارد.

وی تصریح کرد: هدف اصلی برگزاری این همایش، جذب سرمایه‌گذار برای ظرفیت‌ها و موقعیت‌های خوب شهر اراک است.

سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک ادامه داد: معرفی پتانسیل‌های شهر اراک به غیر از اراکی‌ها از دیگر اهداف است.

مهاجرانی گفت: کمیته علمی این همایش برعهده دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی است و یک کد ic برای این همایش اخذ شده که مقالات برتر در مجلات معتبر علمی منتشر شود.

وی بیان کرد: پیش‌بینی شده این همایش برای سال‌های بعد نیز برگزار شود و مقرر شده کمیته علمی آن هر سال برعهده یک دانشگاه باشد.

سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک اضافه کرد: یک شرکت با رتبه بالای کشوری نیز در حال احصای فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر اراک است.

مهاجرانی عنوان کرد: پیش‌بینی شده طرح‌های توجیهی نیز تهیه و در پنل‌های جانبی این همایش ارائه شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سرمایه‌گذاری برای پارک شهید باهنر اراک با ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای ایجاد یک دهکده گردشگری جذب شده که در مرحله انعقاد قرارداد است.

مهاجرانی عنوان کرد: به طور قطع این سرمایه‌گذاری نقش موثری در جذب سایر سرمایه‌گذاران و توریسم موثر است.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۵۸۰ هزار نفر ساکن است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید