کد خبر: 360600
۰
۰
نسخه چاپی

هشدار دادستان اردبیل به عاملان اتلاف ماهی‌های رودخانه بالیخلوچای

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان اردبیل، سید عبدالله طباطبایی اظهار کرد: در پی گزارش مراجع ذیربط و نشر مطالبی در فضای مجازی استان مبنی بر تلف شدن تعداد زیادی از ماهی‌های رودخانه بالیخلوچای اردبیل، پرونده قضایی به قید فوریت تشکیل و دستورات اولیه صادر شد و بلافاصله توسط مسئولان مربوطه، آب به بستر رودخانه وارد شد. 
دادستان مرکز استان اردبیل با قدردانی از مردم و اصحاب رسانه استان بابت پیگیری و مطالبه‌گری موضوع اتلاف ماهی‌های رودخانه تاکید کرد: با عوامل و متخلفان این قضیه برخورد خواهد شد.

بالیقلوچای یا بالخلو یا بالیخلی از داخل شهر اردبیل عبور می‌کند و دلیل نامگذاری آن، وجود ماهی‌های فراوان در این رودخانه است.

انتشار خبرها و تصاویری از تلف شدن ماهی ها در این رودخانه، نگرانی طرفداران محیط زیست و علامندان به مناطق گردشگری اردبیل را در پی داشت.

این رودخانه از چشمه سارها و برف های دامنه جنوبی کوه سبلان و دامنه های شمال غربی رشته کوه های بزقوش سرچشمه گرفته و از شهر اردبیل می گذرد و به رودخانه قره سو می ریزد. 

استان گردشگرپذیر اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت در شمال ایران واقع شده و از مقاصد اصلی گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید