کد خبر: 360602
۰
۰
نسخه چاپی

مشکلی برای آب شرب زوار در مهران نداریم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، سعید هژبری روز یکشنبه در جریان سفر معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به استان ایلام اظهار کرد: پروژه آبرسانی به پایانه مرزی مهران با ظرفیت خدمات‌رسانی به ۳۰۰ هزار نفر در روز به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه آب پایانه مرزی از طریق سه حلقه چاه آب شرب عمیق با ظرفیت ۱۱۰ لیتر بر ثانیه تامین می‌شود، ادامه داد: این پروژه با ۵۴ کیلومتر خط انتقال و چهار مخزن به حجم ۳۷۰۰ متر مکعب، توسط دو ایستگاه با ظرفیت ۱۱۰ لیتر بر ثانیه به پایانه مرزی انتقال پیدا می‌کند.

معاون استاندار ایلام خاطرنشان کرد: این پروژه با ۳۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار توسط شرکت آبفا و با مشارکت بنیاد برکت ساخته شده است.

هژبری در بخش دیگری از سخنانش به طراحی و جانمایی ۴۱ دستگاه آبسردکن از پل زائر تا پایانه مرزی مهران اشاره کرد و افزود: تاکنون یک میلیون بطری آب معدنی توسط بنیاد مستضعفان در سوله‌های مرز دپو شده است و تا پیش از اربعین این میزان به ۱۰ میلیون بطری می‌رسد.

وی ادامه داد: از سال گذشته اقدامات ارزشمندی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حوزه اربعین استان ایلام انجام گرفته است.

هژبری افزود: این ستاد در حوزه اربعین ۱۳ پروژه با ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حوزه آب، سایه‌بان، بهداشت و درمان، تکمیل سرویس‌های بهداشتی و... در استان اجرا کرده و یا در دست اقدام دارد.

معاون هماهنگی عمرانی استاندار ایلام در جریان بازدید از مرکز آنژیوگرافی بیمارستان مصطفی خمینی ایلام نیز گفت: این مرکز پس از رفع یک سری نواقص فنی، به زودی پذیرای مراجعه‌کنندگان خواهد بود.

وی، اقدامات ستاد اجرایی حضرت امام (ره) در استان را ارزشمند و قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از هزینه خرید دستگاه آنژیوگرافی را پرداخت کرده است.

هژبری، نیازمندی‌های استان در حوزه بهداشت و درمان را بسیار وسیع عنوان کرد و گفت: با وجود خدمات زیادی که صورت گرفته اما برای برخورداری کامل از این دستگاه آنژیوگرافی نیاز است که اتاق عمل مرتبط با آن نیز احداث و راه‌اندازی شود.

معاون استاندار ایلام، خواستار تقبل هزینه ساخت اتاق عمل این بیمارستان توسط ستاد اجرایی شد و خاطرنشان کرد: انتظار داریم ست اجرایی و اتاق عمل توسط ستاد اجرایی تامین شود تا مورد استفاده عموم مردم استان قرار گیرد.

گفتنی است بهره‌برداری از دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان مصطفی خمینی شهر ایلام، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، دیدار با استاندار، بازدید از روند ایجاد سایه‌بان‌ها، محل جانمایی آبسردکن‌ها، سردخانه‌های تامین یخ و بسته‌بندی آب، محل اسکان زوار و استراحت رانندگان اتوبوس‌ها، نمازخانه، مراحل ساخت آشپزخانه با ظرفیت پخت ۲۰ هزار پرس غذا در روز، سرویس‌های دستشویی و حمام، مراحل کف سازی و محوطه محوطه سازی موکب اصلی مسیر پایانه و بهره‌برداری از مرکز جامع سلامت در شهرک اسلامیه مهران از دیگر برنامه‌های معاون ستاد اجرایی کشور و معاون عمرانی هماهنگی امور عمرانی  استاندار ایلام بود.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید