کد خبر: 360618
۰
۰
نسخه چاپی

کاهش جمعیت کیفری از اولویت های سازمان زندانهای کشور است

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود ضیایی فرد روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل زندان های استان قزوین که در سالن عدالت دادگستری کل برگزار شد، گفت:مهم ترین سیاست قوه قضاییه کاهش جمعیت کیفری است که این رویکرد در سیاست کلی دستگاه قضا و سند تحول آمده و تاکید رهبری نیز هست که باید به آن توجه کنیم.

وی اضافه کرد: در اجرای این سیاست افراط و تفریط نباید صورت گیرد تا به اصل برنامه صدمه بزند لذا طرح ساماندهی جمعیت کیفری زندانها مطرح شده و در حال اجراست.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندانهای کشور یادآورشد: آثار اجرای سیاست کاهش جمعیت کیفری متعدد است و در صورت اجرای هدفمند آن شاهد ایجاد فضای بیشتری برای امور فرهنگی خواهیم بود.

وی بیان کرد: با کاهش جمعیت کیفری همچنین طبقه بندی زندانیان با ایجاد فضای مناسب صورت می گیرد و می توان کارهای فرهنگی اثربخش را توسعه داد و متناسب با جرم و شخصیت هر زندانی برنامه اصلاح و تربیت را اجرا کرد.

ضیایی فرد افزود: با کاهش جمعیت کیفری در واقع خانواده های کمتری درگیر زندان می شوند و آسیب های اجتماعی نیز کمتر می شود.

وی ادامه داد: بیشتر افرادی که به دستگاه قضایی مراجعه می کنند مشکلات زیادی دارند و گرفتارند و کسانی که در زندان هستند استیصال بیشتری دارند و کمک به آنها یک وظیفه اخلاقی و دینی است.

این مسوول اظهار داشت: خداوند دوست دارد  کسانی که استمداد می طلبند مورد حمایت و یاری قرار گیرند و از آنجا که انسان همواره بدنبال جلب رضایت خداوند است باید دانست برآورده کردن نیاز مردم به رضایت الهی منجر می شود.

وی گفت: ۵۰ درصد زندانیان کشور را مجرمان مرتبط با مواد مخدر تشکیل می دهند و ظرفیت زندان بسیار محدود است و فضای کمی داریم و باید ورود حداقلی و زندان آخرین مجازات باشد تا این فضا زیاد اشغال نشود.

ضیایی فرد اظهارداشت: اگر فضای مناسبی داشته باشیم به اشتغال توجه بیشتری می شود و یکی از مهمترین علت وقوع جرم بیکاری است که افراد را به سمت وقوع جرم می برد لذا  اگر اشتغال زندانیان شکل بگیرید دیگر افراد به جرم برنمی گردند.

وی گفت: در حال حاضر ۷۰۰ روحانی در کارهای فرهنگی زندان ها فعالیت می کنند و تلاش داریم تا این گونه برنامه ها را افزایش دهیم.

ضیایی فرد همچنین اظهار داشت: استان قزوین از نظر تعداد نیروی انسانی کمبود زیادی دارد و ۴۸ درصد تصدی ها خالی است که این مساله کار همکاران ما را سخت کرده است.

در پایان این مراسم، ضمن تقدیر از حمیدرضا جهانگیری مدیرکل سابق، فرهاد بهرامی به عنوان مدیرکل جدید امور زندانهای استان قزوین معرفی شد.

منبع: ایرنا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید