کد خبر: 360619
۰
۰
نسخه چاپی

۱۵ هزار فرصت شغلی جدید امسال در کردستان ایجاد می‌شود

به گزارش ایرنا، رضا طوسی روز یکشنبه در نشست خبری در سنندج اظهار داشت: برای ایجاد این تعداد فرصت شغلی جدید ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می شود و تاکنون در این راستا بیش از ۱۰ هزار ظرفیت شناسایی شده و مراحل بررسی، مشاوره و معرفی به بانک ها نیز انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی در چند مرحله به مددجویان پرداخت خواهد شد، گفت: پس از پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال، نظارت هوشمند بین سه تا پنج ساله بر روند اجرای طرح های اشتغالزایی انجام می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یادآور شد: ایجاد اشتغال و کمک‌های کمیته امداد امام(ره) و همچنین آموزش های این نهاد فقط مختص مددجویان زیرپوشش این نهاد نیست و پنج دهک اول جامعه می توانند از این خدمات بهره ببرند.

وی  اظهار داشت: سال گذشته ۱۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار کمیته امداد امام(ره) استان بود که به صورت ۱۰۰ درصدی تحقق پیدا کرد و اجازه ندادیم حتی یک ریال آن برگشت داده شود.

طوسی در ادامه بر تلاش برای جذب بیشتر خیرین در زمینه ارائه خدمات این نهاد به مددجویان و سایر نیازمندان استان تاکید کرد و گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره)   با منابع در اختیار و همچنین کمک های خیرین می تواند خدمات بهتر و موثرتری را به نیازمندان استان در بخش های مختلف ارائه دهد.

۴۶ درصد مددجویان کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند

وی با بیان اینکه از ۷۲ هزار خانوار زیرپوشش این نهاد در استان، ۳۳ هزار خانوار زن سرپرست هستند، گفت: این تعداد ۴۵۶ درصد کل مددجویان زیرپوشش این نهاد را شامل می شود که در ۱۱ سرفصل به آنان خدمات ارائه خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یادآور شد: همچنین از ۱۶۰ هزار نفر جمعیت زیرپوشش این نهاد ۵۶ هزار نفر یعنی ۳۳ درصد سالمند هستند و باید تا آخر عمرشان از این نهاد خدمات بگیرند و بحث توانمندسازی برای آنان کارآیی ندارد.

وی اضافه کرد: در این راستا و برای اینکه این سالمندان نیز منبع درآمدزایی برای خود داشته باشند پنل های خورشیدی بر روی منازل آنان بویژه در روستاها نصب شد سال گذشته برنامه ما ۲۴۰ مورد بود که ۴۰ مورد آن انجام شد و علاوه بر آن ۳۰۰ مورد دیگر نیز برای امسال برنامه ریزی شده که منبع درآمدزایی خوبی برای این سالمندان که توانایی کار ندارند محسوب می شود.

طوسی با اشاره به اینکه ۲۰ هزار دانش‌آموز و دانشجو و هشت هزار و ۸۸۵ ایتام و محسنین در استان تحت پوشش هستند، افزود: در سال های گذشته ۱۷هزار حامی برای این تعداد جذب شده که ۳۵ درصد آنان بومی بوده و مابقی نیز خارج از استان و حتی خارج از کشور هستند.

وی  همچنین با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته‌امداد در سال‌جاری، اظهار داشت: هم‌اکنون برای هر خانواده یک نفره چهار میلیون و ۲۰۰ هزار ریال و پنج نفره و پنج نفره به بالا ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال پرداخت می شود.

هم اکنون ۱۶۵ هزار نفر از جمعیت استان کردستان در قالب ۷۲ هزار خانوار زیرپوشش نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که ۱۰ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید