کد خبر: 360646
۰
۰
نسخه چاپی

آیین سالگرد استقلال پاکستان در مشهد برگزار شد

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، علاوه بر مقامات کنسولی نمایندگان دیگر کشورهای همسایه در مشهد، شماری از اتباع کشور پاکستان، بازرگانان و خبرنگاران ایرانی نیز به این مراسم دعوت شده بودند.

علاوه بر قرائت پیام نخست وزیر پاکستان به مناسبت سالگرد استقلال این کشور پخش فیلم معرفی پاکستان، مرور تاریخ و تحولات ۷۵ ساله این کشور، پخش نماهنگی از مسائل کشمیر تحت کنترل هند و پذیرایی با غذای سنتی پاکستان بخشهای مختلف این آیین را تشکیل می داد.

آیین سالگرد استقلال پاکستان در مشهد برگزار شد

نخست وزیر جمهوری اسلامی پاکستان در پیام خود به این مناسبت گفت: هفتاد و پنجمین سالروز استقلال، نقطه عطفی در تاریخ ملت ماست. امروز ما به مسلمانان شبه قاره ادای احترام می کنیم و مراتب تقدیر همگانی خود را به خاطر تلاش قهرمانانه و فداکاریهای حماسی شان برای شکل گیری یک کشور جدید اعلام می داریم.

آیین سالگرد استقلال پاکستان در مشهد برگزار شد

محمد شهباز شریف افزود: طرح اولیه ایده تشکیل پاکستان در سال ۱۹۳۰، در طول یک دوره کوتاه ۱۷ ساله محقق شد و بزرگ ترین کشور مسلمان پدیدار گشت و  ظهور و موجودیت پیدا کردن پاکستان کمتر از یک معجزه نبود که هم دوستان و هم دشمنان را شگفت زده کرد.

آیین سالگرد استقلال پاکستان در مشهد برگزار شد

وی در بخش دیگری از این پیام گفت: برای یک ملت هیچ چیز خطرناک تر از اختلافات درونی، اختلال و هرج و مرج نیست، چرا که این گونه نیروهای منفی همبستگی و تمامیت کشور را تضعیف و جوامع را از هدف ملی شان محروم می کنند چنانکه قائد اعظم، محمد علی جناح، علیه چنین شرارت هایی هشدار داده بود و ما را به  شعار " ایمان، اتحاد و نظم" به عنوان یک راه علاج رهنمون کرد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید