کد خبر: 360652
۰
۰
نسخه چاپی

استاندار سیستان و بلوچستان: شرکت‌های دانش بنیان نقش مهمی در معرفی آثار تمدنی استان دارند

به گزارش خبرنگار ایرنا حسین مدرس خیابانی شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از موزه منطقه‌ای جنوب شرق زاهدان اظهارداشت: این موزه آشکارا هویت چند هزار ساله سیستان و بلوچستان را به نمایش گذاشته و این پیشرفت در پنج هزار سال پیش در همه حوزه‌ها از جمله پزشکی، فنی و مهندسی، سازه‌ و حوزه شهری در این موزه موجب افتخار است و می‌تواند یک دستمایه و پشتوانه‌ قوی باشد تا بتوانیم به اعتبار همین تمدن غنی پیشرفت را در ایران اسلامی بیشتر از گذشته ببینیم.

وی افزود: در این مکان می‌توانیم تمدن چند هزار ساله شهر سوخته را به نمایش بگذاریم، اما به نظر می‌رسد که به اندازه آثار باستانی و میراث‌فرهنگی در نقاط دیگر کشور ظرفیت‌های استان معرفی نشده که بخشی متاثر از منابع مالی و بخشی دیگر متاثر از عدم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: مادامی که نتوانیم سه حوزه گردشگری، صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی را به هم متصل و یک ارتباط منطقی و پیوند مستمر بین آن‌ها برقرار کنیم، همچنین یک اقتصاد پایدار را برای این حوزه‌ها تعریف نشود آثار باستانی و میراث‌فرهنگی ما نامکشوف خواهد ماند.

وی با تاکید بر اینکه نمادسازی باعث ایجاد هویت می‌شود، تصریح کرد: باید از نمادهای باستانی خودمان در آثار مختلف از جمله صنایع‌دستی استفاده و برای اعتلای هویت سیستانی و بلوچستانی نمادسازی کنیم‌ تا از این ظرفیت بزرگ یک اقتصاد پایدار و ثروتی برای مردم استان فراهم آید.

مدرس خیابانی با بیان اینکه مهمترین هدف ما در سیستان و بلوچستان ایجاد اشتغال است، بیان کرد: دولت و حاکمیت برای معرفی تمدن و هویت ایران اسلامی، یک وظیفه و ماموریت اصلی دارد اما به دلیل اینکه اولویت‌های ما در استان اغلب برطرف‌کننده شاخص‌های محرومیت‌هاست باید از بخش خصوصی کمک بیشتری بگیریم.

وی با اشاره به حمایت از بخش خصوصی در حوزه میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: با این وجود حمایت‌ فراوانی از میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان انجام شده و ما با مولدسازی دارایی‌ها توانستیم سوله‌های مختلفی را به بانوان برای ایجاد صنایع دستی اختصاص دهیم.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید