۳ عضو بدن مرد ۶۱ ساله در ارومیه اهدا شد

به گزارش ایرنا، ناصر مسعودی روز دوشنبه افزود: اعضای بدن «علی‌اصغر آقانوه‌سی» که به علت مشکلات مغزی دچار مرگ مغزی شده بود، بامداد امروز با رضایت خانواده‌اش اهدا شد.

وی اضافه کرد: عملیات اهدای عضو این مرد میانسال در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه انجام شد که طی آن، ۲ کلیه او به ۲ بیمار که در صف دریافت کلیه قرار داشتند، پیوند زده شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اظهار کرد: کبد این فرد نیز برای اهدا به بیمارستان تبریز ارسال شد تا در آن شهر به بیمار نیازمند عضو پیوند زده شود.

این مورد اهدای عضو، ششمین مورد در سال جاری و سومین مورد در مرداد ماه امسال در آذربایجان غربی است که پس از مرگ مغزی با رضایت خانواده، اعضای بدن آنان به بیماران نیازمند اهدا می‌شود.  

اعضای قابل اهدای فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه‌ها، کبد، روده، کلیه‌ها، لوزالمعده، پانکراس و برخی بافت‌های بدن از جمله پوست، تاندون، غضروف، استخوان، مغز استخوان، دریچه قلب و قرنیه است.

هم اینک ۲۵ هزار نفر از بیماران در کشور در صف دریافت عضو قرار دارند و این در حالی است که تنها ۸۰۰ نفر در سال اهدای عضو می‌کنند.

سالانه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در کشور شرایط اهدای عضو چیدا می کنند که تنها یک سوم از این تعداد، اعضای خود را اهدا می‌کنند در حالیکه روزانه هفت تا ۱۰ نفر و سالانه حدود سه هزار نفر بر اثر نبود عضو پیوندی جان خود را از دست می‌دهند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید