کد خبر: 360678
۰
۰
نسخه چاپی
مدیرکل بیمه سلامت فارس خبر داد:

برخورداری اهالی فارس از خدمات رایگان بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت فارس گفت: بدهی انباشته نداریم و در انتظار استقبال مراکز درمانی برای انعقاد قرارداد با بیمه سلامت هستیم

برخورداری اهالی فارس از خدمات رایگان بیمه سلامت

سعیدرضا امیرآبادی: گروه خبر – به گزارش اقتصادآینده نیوز مدیرکل بیمه سلامت فارس گفت: سیاست های حمایتی درمان ناباروری و نازایی در راستای اجرایی سازی فرامین مقام معظم رهبری و اولویت های نظام مقدس جمهوری در دستور کار بیمه سلامت قرار گرفته است.

دکتر علی محمد جعفرپور در نشست خبری با اصحاب رسانه که بمناسبت سالروز تاسیس بیمه سلامت برگزار شد اظهار داشت: در گذشته خدمات درمانی ناباروری زیرچتر حمایتی بیمه سلامت قرار نمی گرفت که با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر جوانی جمعیت از شهریور ماه سال گذشته به آن توجه ویژه ای شد.

او با اشاره به این موضوع که هزینه درمان ناباروری بسیار گزاف است اظهار داشت: از زمستان سال گذشته مبلغ 950 میلیون تومان به این خدمت اختصاص یافته و مادران باردار تا 2 سال و کودکانی که با بهره گیری از خدمات درمان ناباروری به دنیا آمده اند تا سن 5 سالگی از بیمه رایگان بهره مند می شوند.

او در بخش دیگری از سخنانش از اصحاب رسانه به عنوان تاثیرگذار ترین اقشار جامعه در حوزه فرهنگ سازی یاد کرد و با تبریک هفته خبرنگار افزود: در حوزه درمان و سلامت و پوشش های بیمه ای به فعالیت و اطلاع رسانی اصحاب رسانه نیاز ویژه ای داریم.

مدیرکل بیمه سلامت فارس در ادامه افزود: با حذف ارز ترجیحی در کشور 50 درصد از داروها تا 60 درصد دچار افزایش نرخ شد و درصد کمی افزایش 120 درصدی یافتند.

دکتر جعفرپور با اشاره به این موضوع که درآمد ناشی از حذف ارز ترجیحی در حوزه دارو به بیمه ها پرداخت می شود تا خدمترسانی مطلوب تری به جامعه داشته باشند اظهار داشت: در استان فارس بیش از 2 میلیون و هفتصد هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که بیماران خاص جمعیتی معادل 7 هزار نفر هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: آزمون وسع که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت می گرفت، حذف شده است و تا سه ماه آینده بیمه سلامت این آمادگی را دارد که افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه ای قرار ندارند را به صورت رایگان بیمه کند.

این مقام مسئول افزود: بیمه سلامت استان فارس با 185 هزار نفر از طریق ارسال پیامک و تماس تلفنی ارتباط برقرار کرده تا از برخورداری از بیمه سلامت رایگان اطلاع یابند که از این تعداد 140 هزار نفر به این سازمان مراجعه کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت فارس در بخش دیگری از سخنانش به حمایت از پزشکان خانواده و بیماران اشاره کرد و افزود: به منظور پرهیز از خدمات القایی، قرارداد بیمه سلامت با پزشکان منعقد می شود و پزشکان با توافقی که با درمانگاه انجام می دهند، درصدی را به درمانگاه می پردازد.

دکتر جعفرپور پیرامون نسخه نویسی الکترونیک بیان کرد: همه پزشکان تحت قرار داد بیمه سلامت از طرح نسخه نویسی الکترونیک استفاده می کنند. اما متاسفانه در پزشکانی که با این سازمان قرار ندارند از طرح سودمند نسخه نویسی الکترونیک سرباز می زنند.

او در ادامه از توسعه چتر بیمه سلامت در استان خبر داد و گفت: تعداد 120 داروخانه جدید به داروخانه های تحت قرار داد بیمه سلامت افزوده شده و شمار آنها در سطح استان به 700 عدد رسیده است.

 

وی در بخش پایانی سخنانش گفت: با اجرای طرح الکترونیک نسخه نویسی مدت زمان پرداخت بدهی به مراجع درمانی کاهش قابل ملاحظه ای یافته و امیدواریم با اتخاذ این راهکار با استقبال بیشتری از سوی مراکز درمانی برای انعقاد قرارداد مواجه شویم.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید