کد خبر: 360693
۰
۰
نسخه چاپی

پروژه ارتقا تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج ۷۶ درصد پیشرفت دارد

عباس موقوفه روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بخش مایع طرح ارتقای تصفیه خانه فاضلاب سنندج ۸۵ درصد پیشرفت دارد و پیش بینی می شود تا آذر ماه به اتمام برسد.

وی زمان اتمام بخش لجن این طرح را پایان سال جاری اعلام و اضافه کرد: پیش بینی می کنیم تا بهار سال آینده پروژه ارتقای تصفیه خانه فاضلاب سنندج تکمیل شود.

سرناظر طرح ارتقا کیفی آب ورودی به سد ژاوه یادآور شد: در بخش تصفیه بیولوژیکی (در بخش مایع) کارهای ساختمانی مخازن هوادهی، ته نشینی ثانویه و ایستگاه‌های پمپاژ آن و لوله گذاری های مربوطه به پایان رسیده است.

موقوفه ادامه داد: شرکت توسعه منابع آب و نیرو ایران در راستای حذف آلاینده های رودخانه قشلاق عهده دار ۲ عامل مهم آلاینده، یکی شیرابه محل دفن پسماند و دیگری توسعه و ارتقا تصفیه خانه فاضلاب موجود شهر سنندج شد.

وی در خصوص شیرابه محل دفن پسماند زباله شهر سنندج که بیش از ۲۸ سال است به داخل رودخانه قشلاق سرازیر می شود نیز گفت: با احداث سازه‌های آبگیر و بیش از ۸.۵ کیلومتر لوله گذاری، این منبع آلاینده مهم از رودخانه حذف و به تصفیه خانه هدایت شده است که با رقیق سازی و تغییر و ارتقا در فرآینده های تصفیه، شیرابه را براحتی تصفیه می کند.

تاکنون برای طرح فاز ۲ تصفیه خانه فاضلاب سنندج یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام آن یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

تصفیه‌ خانه فاضلاب سنندج در ابتدا برای جمعیت ۴۶۵ هزار نفری این شهر و با ظرفیت ۹۹ هزار و ۳۶۰ مترمکعب در شبانه روز ایجاد شد که قرار است به ۱۵۰ هزار مترمکعب در شبانه روز برای جمعیت ۷۰۰ هزار نفری ارتقا یابد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید