کد خبر: 360718
۰
۰
نسخه چاپی

۸۰ درصد واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل فعال هستند

به گزارش ایرنا، محمد اهلی روز دوشنبه در بازدید از ناحیه صنعتی پارس‌آباد مغان اظهار کرد: عمده مشکلات واحدهای تولیدی در  بخش مدیریتی است که شرکت شهرک‌های صنعتی تلاش می‌کند با برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع، برگزاری تورهای صنعتی، بازدید از نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و سایر برنامه‌های حمایتی دیگر که به‌صورت رایگان به واحدهای تولیدی ارائه می‌شود، زمینه توانمندی و ارتقای دانش این نوع واحدها را فراهم سازد.

وی اظهار کرد: در بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی که خارج از اراده آنان است می‌توان به مشکلاتی از قبیل نیاز به نقدینگی و سرمایه در گردش، مشکلات بیمه‌ای، مالیاتی، دستمزد، نوسانات ارزی و تأمین مواد اولیه  اشاره کرد که برای حل این مشکلات، موضوع در جلسات ستاد تسهیل مورد بحث و بررسی قرار گرفته و با هماهنگی دستگاه‌ها و در چارچوب قانون، مشکلات آنان برطرف می‌شود.

اهلی ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی با تشکیل کمیته پایش و با استفاده از ابزارهایی همچون کلینیک کسب‌وکار که توسط این شرکت و با حضور مشاورین کاربلد استان تشکیل شده است به احصاء مشکلات واحدهای تولیدی اقدام کرده و با استفاده از راهکارهای مختلف و با ارائه پیشنهادها، مشکلات آنان را مرتفع می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه امسال ۲۸ واحد صنعتی در این استان با هدف رونق تولید و اشتغال از رکود خارج می‌شود افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های این شرکت، احیای واحدهای راکد وغیرفعال است تا این واحدها  با استفاده از ظرفیت‌های موجود به چرخه تولید باز گردند.

وی افزود: با اقداماتی که به منظور حمایت از واحدهای صنعتی و رفع موانع تولید در استان انجام می شود، از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۶ واحد راکد در شهرک‌های صنعتی استان احیا و به چرخه تولید بازگشته‌اند. مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل بیان کرد: در کلینیک‌های کسب و کار که متشکل از کارشناسان و مشاوران کاربلد استان هستند، مشکلات واحدهای تولیدی به صورت میدانی مورد احصا و آسیب شناسی قرار گرفته و راهکارهای مناسب برای رفع موانع و مشکلات آنان ارائه می‌شود.

استان اردبیل دارای ۲۰ شهرک و نواحی صنعتی است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید