بیش از چهار تُن انواع مواد غذایی غیرقابل مصرف در مهاباد کشف و ضبط شد

قاسم امینی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کشفیات شامل انواع مواد غذایی و آشامیدنی غیر مجاز و غیر قابل مصرف و تاریخ مصرف گذشته از جمله انواع کنسروهای رب و خیارشور و زیتون به ارزش ۲ میلیارد ریال است.

وی افزود: این مواد به دلیل تقلبی بودن و فقدان مشخصات ۹ گانه و فاسد شدن ضبط شده‌اند که در صورت مصرف می‌توانست سلامتی شهروندان را با تهدید مواجه کند.

رییس مرکز بهداشت مهاباد اظهار کرد: بزودی این مقدار مواد غذایی غیر قابل مصرف با حضور نماینده مقام قضایی این شهرستان در محل امحا و از چرخه انسانی خارج می‌شود.

قاسمی ادامه داد: در اجرای این طرح ادارات جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، نظارت بر اماکن، تعزیرات حکومتی، ستاد اجراییات شهرداری با این مرکز گشت‌های بازرسی مشترک داشتند و بطور متوسط ۲۲ نفر از بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط در قالب ۱۱ تیم ۲ نفره در نوبت صبح و بعدازظهر از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی بازدید کرده‌اند.

وی گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلفی می‌توانند با سامانه تلفن رایگان ۱۹۰ و تلفن مستقیم واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای شهرستان مهاباد (۴۲۴۴۲۲۵۰) تماس گرفته و یا شکایت‌های بهداشتی خود را اعلام کنند تا مسوولان بررسی و نظارت را انجام دهند.

به گزارش ایرنا، شرایط ۹ گانه شامل نام محصول، نام و آدرس کارخانه تولید کننده، شماره پروانه (ساخت یا کد بهداشتی)، سری ساخت، تاریخ تولید و انقضا، وزن، شرایط نگهداری ترکیب و فرمول فرآورده از جمله ساخت ایران است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید